HVER ENESTE

Categories Blogg

Jeg begynner å bli frisk. Den siste uken har jeg proppet meg selv med solhatt og c-vitamin i 4-5 dager nå, hver eneste morgen og hver eneste kveld. Den rare starten av bruk av legemidler kom av jeg begynte å kjenne på kløe i halsen sist uke på mandag for å være helt nøyaktig. Starten på året 2019 for meg har handlet i stikkordsform om sykdom, jobb og søvn – og jeg skal ærlig si at det er helt jævlig og et forbanna slit å være syk, spesielt når det er så vondt pga vond hals. Når jeg er virkelig syk så syns jeg derimot alt er slitsomt som alt fra å få i seg mat, hente forskjellig fra kjøleskapet eller bare det å vurdere om jeg har får mye eller for lite klær på. Søvn? Det var rett og slett undervurdert og jeg var lys våken og eneste måten å få sove skikkelig på var å ta smertestillende eller febernedsettende medisiner. Likevel kan jeg si att eg var nesten litt hyggelig å ligge inne på sofaen og se på koselig programmer på TV. Av en merkelig grunn føltes det ut som følelsen av høsten slo inn ettersom det alltid er om høsten det går de beste programmene på TV. Ønsket mitt om å bli feberfri gikk heldigvis i oppfyllelse, og spesielt når vi skulle feire tantejenta som ble hele 10 år 29. januar. Det hadde vært litt kjedelig å gå glipp av den feiring også, selvfølgelig gikk jeg gikk av 9 års feiringen men det var pga arbeidshelg.

Vel, uansett så var det faktisk litt godt å gi lyd fra meg her på bloggen igjen. Da det er egentlig er en liten stund siden sist, selvom jeg føler det er alt for lenge siden. Det er så utrolig mye som har skjedd den første måneden av året og jeg skulle gjerne vært akkurat flere av disse hendelsene foruten, og spesielt når “lisjebabyen” min ble påkjørt, han kom unna i godt behold selvom en tur til dyrlegen var nødvendig og en antibiotika kur. De første dagene ble det jubling fra matmor hver gang “lisjebabyen” gikk på toalettet > et skritt nærmere friskmeldt. Eneste tingen som er positivt med tanke på hendelsen er at han har fått respekt for bilene. Selvfølgelig så denne uken er det verken jeg eller mannen som har fått pakker i posten, men katten fikk en stor forsyning av snacks som han kommer til å ha fremover. 

SÅ HVORDAN HAR DERE HATT DET I DET SISTE?

2 kommentarer

2 thoughts on “HVER ENESTE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *