MÅL FOR DESEMBER

Categories JUL

Desember har kommet i gang for fult, og julemåneden er virkelig her. Det er så utrolig mye koselig så skjer fremover og det er julestemning overalt. Jeg er så glad i julen og det gjør det enda koseligere når det mørkt ute på kveldstid. Spesielt når du ser rundt omkring i gatene at alle setter opp julelys ute/inne, julepynt inne/ute, drar på juleshopping (stressende?) og alle virker spesielt glade – julen gjør virkelig noe med oss alle. Derfor har jeg skrevet en liste med 10 ting jeg ønsker å gjøre i desember måned. 

🎄 MÅL FOR DESEMBER 🎄

🎄 Sende ut årets julekort til familie og venner. Kortene er allerede ferdige og ligget å vente i spenning på at jeg skal levere de ut / sende dem til nærmeste familie. Vi tok allerede julebilder tidlig i November. Gleder meg til jeg får sendt dem alle med juleposten. Det er så koselig med julekort i posten i juletiden. 

✨ En av dagene både jeg og mannen har fri fra arbeid, kunne jeg tenke meg å dra ut i skogen med bål og grilling. Selvfølgelig må vi medbringe kakao. Egentlig har jeg lyst til å investere i en bål panne eller noe som vi kan ha med på tur. Men det får vi heller sette på ønskelisten til neste år. Blir iallfall å ta med ved ut i skogen og grille pølser eller pinnebrød på årets siste bål. 

🎄 Komme i havn med de siste julegavene. Jeg mangler bare noen få stykker nå. Blant annet til svigers, og noen gaver til familien. 

✨ Bake mer julekaker, en porsjon med Snickers slår ikke feil i juletiden, og kanskje noen harevafler. Lussekatter skal jeg også bake en liten porsjon av 13 Desember. Det har jeg gjort til en herlig tradisjon. Det gjør jeg alltid enten det er alene, med mannen eller tantebarna. 

🎄 Julefilmer skal snurres for fult her! Home Alone 1 & 2 må sees, og det må også en rekke tegnefilmer for at julestemningen skal være komplett. På Julaften skal Tre Nøtter til Askepott sees, og jeg har begynt å få interesse for ski og sport. Det blir noen sååå gøy! 

✨ Feire julen hos svigers. Det blir koselig – og i år blir vi vist en stor gjeng som skal feire hjemme hos svigers. Så dette blir stas, slik som jeg gleder meg. Selvom jeg syns det alltid er litt rart å ikke feire hos mamma & pappa. 

🎄 Feire nyttår hos foreldrene mine. Det blir stas, og vi blir en god gjeng der også. Det blir kjøpt inn litt fyrverkeri i løpet av romjulen for å ha litt krutt. jeg har dessverre enda ikke funnet den perfekte kjolen, men jeg håper det ordner seg ganske snart.  Selvom jeg kommer til å bytte i løpet av kvelden til noe varmere ettersom vi skal ut å se på all fyrverkeriet som skytes opp. 

HAR DERE NOEN MÅL FOR DESEMBER? 

2 kommentarer

2 thoughts on “MÅL FOR DESEMBER

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *