Treningstips/motivasjonstips

Categories HVERDAG

Jeg har lenge hatt lyst til å komme skikkelig igang med treningen, for dere som har lest bloggen min en god stund vet at jeg drev og trente på aktiv trening senteret her i Herøy.  Men jeg måtte dessverre slutte brått og brutalt for at jeg mistet følelsen i det ene benet mitt, og klarte ikke å gå skikkelig på en uke, og dette var også i samme uke som jeg skulle opp til fagprøve, jeg dro til legen og fikk beskjed om at de måtte sende meg videre til medi3 for at jeg skulle få ta rønken av benet mitt, og fikk påvist vann i kneet. Jeg har fremdeles litt problemer med trening, men jeg har heller ikke vært så flink til å ta opp igjen treningen litt etter litt, jeg valgte heller å slutte å trene direkte istede for å ikke bare trappe ned. Men er nå vil trene igjen!

Jeg hadde enkelte motivasjonstips den gang jeg trente og har tenkt og ta i bruk det igjen når jeg startet for fult med treningen (når jeg ikke jobber).

GOD MUSIKK det er veldig viktig når en trener (spesielt når du trener alene), for det er veldig motiverendes dersom du treffer på riktig sang og rett rytme. Er kanskje derfor jeg var så veldig glad i spinning å sykle like fort som takten til musikken som spinningstreneren har valgt ut, men er greit og fylle din egen ipod eller mp3 spiller med gode og motiverendes sanger. 

TRENING SOM PASSER DIN KROPP OG HELSE er veldig viktig, at du finner den sporten som du liker og velger som trening, min favoritt sport er spinning eller egentrening. Når jeg holdt på med egentrening så hadde jeg eget program som “min personligetrener” laget for meg. Et program som jeg fylte til punkt og prikke, med hjelp fra henne. 

TREN I DIN EGEN STUE og du trenger ikke ha fullstendig med utstyr, har du nintendo wii har du mulighet til “personlig trening” eller “zumba” (det er iallefall det jeg har i stuen). Du kan også plassere trimsykkelen, om du har en medisin ball kan du bruke den, en rokkering . Du trenger heller ikke utstyr for å trene hjemme i egen stue. Du kan trene der du vil og når det måtte passe seg.

PARTNER du kan velge å ta med på trening selv, enten det er din bestevenn, moren din eller kjæresten din. Jeg tror nok jeg ville valgt og tatt med kjæresten min, siden da hadde vi også blitt bedre kjent med hverandre.  Dere kan være hverandres støtte og motivasjon. Det er bedre og trene sammen enn at du trener alene. Jeg trente stortsett alene, men det ble jo kjedelig tilslutt.

SETT DEG MÅL er greit og gjøre, for om du setter deg mål så arbeider du sykt til du har klart akkurat det målet, et mål du har sett fram til lenge. Og det er veldig viktig og være “proud of yourself”.

HAR DERE ANDRE TRENINGSTIPS TIL MEG? ♥

7 kommentarer

7 thoughts on “Treningstips/motivasjonstips

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *