THINGS I WANT TO DO IN JUNE

Categories HVERDAG

Sommermåneden har offisielt banket på døren vår, selvom jeg allerede mener at vi har fått en stor og god smakebit av den norske sommeren allerede. Det lover godt og det gjør også værmeldingene fremover – og det ser ut til at det blir å tilbringe mye tid spesielt utendørs, og jeg føler at energien er på topp samt at smilebåndet ligger godt plassert; samt det blir mer tid for det sosiale og vi blir flinkere til å gjøre ting utendørs. Samt så vet jo de fleste som har følgt bloggen lenge at jeg elsker grillmat. Det spesielle med dette er at jeg vil har 3 fantastiske sommer måneder i vente, både juni – juli – august! Denne måneden er det mye fokus på hjem på to-do listen, men jeg skal storkose meg med det. Så her kommer en liste over hva jeg vil gjøre i juni.

WELCOME JUNE 

    

THINGS I WANT TO DO IN JUNE 

♥ Dra til Sverige på svenskehandel, slik vi får handlet inn litt ekstra til både bryllup og hjemmet. Jeg har ikke vært i Sverige på flere år, så jeg gleder meg allerede til denne turen sammen med samboeren min. 

♥ Dra på telttur sammen med samboeren, ettersom jeg har både sagt JA og lovd han at vi skal prøve å få til det. Det blir selvfølgelig da på en av de dagene jeg har mer fri en bare en liten periode, men vi ser – satser på at været her hjemme leverer langt fram i tid. 

♥ Ta årets første bad. Så langt har det meldt knall vær de neste dagene og blir det ikke i saltvann, så skal jeg ihvertfall få lurt meg i en bikini for å plaske blant ferskvannsfiskene. Samboeren har allerede tatt sitt første bad, mens jeg egentlig syns det var litt for kaldt og ville ikke risikere å bli syk før arbeidshelg. 

♥ Arbeide beinhard i 2 måneder, ettersom jeg skrev under kontrakt på fast 20% stilling og sommervikar stilling, blir det godt å kunne arbeide. Jeg gleder meg ihvertfall veldig over å ha mye å sette fingrene mine i. Sommermånedene gir meg mye energi! 

♥ Trene, trene, trene. Ja, NÅ finnes det ingen unnskyldning lengre. Jeg hadde en liten periode der både jeg og Karianne har vært litt slappe, men nå skal vi ta det opp igjen og vi skal gjennomføre med glans. De siste ukene har hun har vært på ferie og jeg har hatt prøveeksamen, samt det har vært fint vær – som jeg skrev i tidligere blogg innlegg byttet vi ut tredemølla for fjelltur. 

♥ Gjør utsiden av leiligheten tipp topp! Det betyr maling av vegger, terrassen og fylle på med bark rundt tujahekken vår. Da ny bark lukter så ekstremt godt! Det kommer til å minnes tilbake da vi kjøpte leiligheten i 2016.  

♥ Gjennomføre praktisk – muntlig eksamen 12-13 Juni med glans! Slik som jeg gleder meg til å bli ferdig med denne eksamen og endelig ta velfortjent “ferie” noen dager. 

♥ Dra på årets første båttur sammen med familien. Årets første båttur er rett og slett obligatorisk, samt vi får muligheten til å fylle fryseren med fisk. Jeg gleder meg til masse båt og fisketurer sammen med både familien min og svigerfamilien. 

HVILKE PLANER HAR DERE FOR JUNI? 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *