De fleste jeg kjenner har sine juletradisjoner. Noen skal alltid spise pinnekjøtt hver eneste julaften eller noen spiser grandiosa, mens vi har vår tradisjon med å spise pinnekjøtt og ribbe med masse tilbehør hver eneste jul og her er det ganske likt i begge familier. For å komme i enda mer julestemning, tenkte jeg å skrive ned våre juletradisjoner som jeg og mannen min deler.  Har du noen tradisjoner, skriv de gjerne ned i kommentarfeltet. 

Julekort! Det er noe vi har tar hvert år sammen. Det har jeg gjort helt siden jeg var liten og den tradisjonen har jeg videreført sammen med mannen min, og i år blir det 5 år siden vi begynte med denne tradisjonen sammen. Det er rart å se at vi forandrer oss og vokser sammen. Det blir utrolig gøy å se tilbake på disse bildene når vi blir gamle og grå. Vi bruker å fremkalle disse bildene og sende til familie og venner.

Tre nøtter til askepott! Denne filmen er noe jeg  se hver eneste julemorgen. Jeg sitter støpt foran tv-skjermen gjennom hele filmen og når filmen er ferdig begynner jeg å gjøre meg klar til julefeiringen senere på kvelden. 

Pakkekalender! Er noe jeg har vokst opp med siden jeg var liten, noe som mamma alltid har laget til meg og søskene mine. Jeg har videreført tradisjonen her hos oss, og vi har hatt en form for pakkekalender hvert eneste år, i fjor hadde vi aktivitetsjulekalender sammen der vi skulle finne på noe morsomt gjennom førjulstiden. I år derimot har det blitt kaffe og øl-julekalender.

Pakkelek! Det er en tradisjon som kommer fra mannen min sin familie, ettersom dette er en tradisjon som de har har hatt i førjulstiden. Da bruker vi å samles hjemme hos den som skal arrangere den det året. Det er så utrolig koselig, 

Grevinnen og Hovemesteren! Det er en viktig del av kvelden min på lille julaften. Uansett hvor mye jeg flirer så går jeg aldri lei av den episoden på kvelden før kvelden – det er rett og slett en tradisjon. 

 

HVILKE JULETRADISJONER HAR DU? 

1 kommentar

1 thought on “TRADISJONER

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *