THINGS I WANT TO DO THIS MONTH

Categories Blogg

Endelig er Juni måned her, og sommeren er offisielt fult i gang! Vi har vært veldig heldig helt siden April med at vi har flere uker i strekk med sol og varme, der gradestokken har vært over 20 grader allerede her i Volda – og jeg kan virkelig gjøre annet enn å juble over dette, selvom vi i begynnelsen av Mai måned, startet med snø og kuldegrader. Nå derimot skal alt bli mye bedre, og vi kan slenge på oss shortsen og korte topper før man drar ut døren, spise frokost ute på plattingen, grille til den store gullmedaljen og spise mye is. Aaaah, sommeren altså – det er livet på sitt beste!

✔️ Dra på telttur med mannen. Sett bortifra at jeg skal jobbe en del denne sommeren også, så har jeg også noen fridager som jeg har bestemt meg for å ta et eller to døgn på telttur med min kjære. Ettersom dette er et sterkt ønske fra han.

✔️ Ta årets første bad. Så langt melder det knallvær fremover. I fjor sommer badet vi mye i ferskvann rundt omkring i Ørsta, og favoritt plassen min derimot var ved høgebrua. Så det må jeg prøve å få til i år også, samt det blir mye bading når vi drar til varmere strøk.

✔️ Jobbe beinhardt! Jeg har nemlig skrevet under kontrakt på sommerjobb på sykehjemmet. Samt jeg har helgestillingen min på 20%. Selvom jeg også har store planer om å gi alt på bloggen – men hvor mange ganger har dere ikke hørt det? Jeg gleder meg hvertfall at jeg skal skal ha så mye å sette fingrene mine i. Dette gir meg rett og slett et spark bak og en stor klype med mye energi.

✔️ Huske å bruke solkrem! Det fortjener faktisk et eget punkt – da jeg de siste årene har tenkt “jeg trenger sikkert ikke solkrem” bare når jeg er noen få timer i solen. Vel, det jeg husker best der er at jeg når vi kom innendørs så såg jeg praktisktalt ut som en kokt hummer. Uansett det er jo både en påminnelse til meg selv og til dere. HUSK å bruk solkrem, vær forsiktig i denne varmen og ikke undervurder den.

✔️ Fiske. Både jeg og mannen elsker å fiske. Kanskje aller mest i havet, men ferskvann slår ikke feil det heller. Så det passer perfekt for oss at både svigers og foreldrene mine eier båt. Vi har et mål denne sommeren og det er å fiske mye fisk, så vi får fylt opp fryseren vår til høsten.

✔️ Nyte det fantastiske været, spise jordbær og spise is til. Prøve å være mest mulig utendørs, så lenge været spiller på lag med oss. For før vi vet det så kommer høsten og vi får surt vær som regn og vind.

✔️ Trene .. trene .. trene .. Finnes dessverre ingen unnskyldninger lengre, og både jeg og mannen har vært veldig slappe, pga jobb – 1-2-3 DA STARTER VI!

✔️ Fylle på med bark og klippe tujahekken vår. Den trenger sårt en detox.

 

Jeg smiler bare ved tanken på å finne ut hva 

Juni har å by på ❤️💛💚 Jeg håper virkelig været 

er på vår side.  – Vi snakkes snart igjen! 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *