KJÆRLIGHET TRENGER IKKE KOMME I SILKEPAPIR

Categories Blogg

I dag er det morsdag, og hele uken i forkant har det frydet av nydelige blomster og presanger som kan pakkes inn i silkepapir. Du ser det både i avisene, butikkvinduene, alle de ulike annonser med forskjellige tilbud og gode tips om på hva du kan kjøpe til mamma gjerne uker i forkant av dagen.

Fra jeg var liten og helt siden jeg gikk på søndagsskolen har vi alltid lært at det er tanken som teller, og det trenger ikke være dyre gaver, men et fint kort på morsdagen om hvor mye hun betyr. Det var da hvertfall slik når jeg vokste opp, men alt forandrer seg med tiden. Hvor ble det av dagen at du kan gi mamma en fri-dag? En dag der du kan gjøre det som hun egentlig bruker å gjøre? For alt det du gjør og selvfølgelig ikke bare på den ene spesielle dagen hvor mamma er i fokus. Gjør mamma glad uansett hva. Så istedenfor å springe på butikken kjøpe dyre gaver, kan du heller kjøpe blomster til henne, gi henne en fin tegning eller kort, gi henne frokost på sengen, invitere henne med ut på tur, snille barn gjennom dagen og invitere henne med ut på kafe eller resturante. 

For er det noe jeg har lært de siste årene, så er det at det er mer omsorg og kjærlighet i noe av det du lager selv, enn hva du kjøper! Bare la fantasien og kreativiteten slippes løs. Jeg skal da ærlig innrømme at jeg har gått sammen med søskene mine denne gangen for å feire vår mamma på morsdagen, og vi har invitert henne med på resturante og vi spandere en bedre middag på henne. 

HVA SKAL DU GJØRE FOR MOREN DIN PÅ MORSDAGEN? 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *