KANELKNUTER

Categories Blogg

Tidligere i dag hadde jeg besøk av mamma og søsteren min, ettersom jeg sist uke hadde laget kanelknuter som såg himmelske ut og smakte likedan. Mamma hadde lyst å lære seg denne gode oppskriften, så da tok jeg rett og slett å bare inviterte dem hjem på bakedag sammen med meg. Uansett resultatet ble like himmelsk som sist og smaksprøvers var det nok av innenfor husets fire vegger. Jeg tok selvfølgelig å sendte med smaksprøver hjemover til pappa som var på arbeid denne tirsdagen.

Uansett oppskriften har jeg funnet på Tine sine hjemmesider som dere finner HER  og som jeg tenkte jeg skulle dele med dere her, siden også noen har spurt etter oppskriften på disse smakfulle knutene, får vann i munnen bare ved å skrive om dem – slik er det!

INGREDIENSER

125g smeltet meierismør eller melange
5 dl helmelk
1 stk egg
50 g gjær
150g sukker
1 kg hvetemjøl
1 ts kardemomme
1 ts salt

FYLL

75g mykt meierismør eller melange
1/2 dl sukker
2 ss kanel

PENSLING

1 stk egg

3 kommentarer

3 thoughts on “KANELKNUTER

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *