DET ER DESEMBER!!

Categories DESEMBERTID

Riktig god tirsdag og HALLO desember! Endelig altså!?!November var definitivt årets lengste måned med både nye smittevernsregler, flere smittede og den har virket såååå lang, er det bare jeg som synes det? I November har bloggen vært ganske nedprioritert da jeg har hatt mye å styre med på privaten, som kanskje blir fortalt ved en senere anledning. Så da gleder jeg eg virkelig til å ta fatt på denne måneden med blanke ark og en stor dose julestemning som skal deles utover her. 

Feire jul hos mamma. I år skal det feires hos moren min, ettersom det ble feiring hos svigers i fjor med jul. Om ting ikke endrer seg, så får jeg kanskje lov til å se søskenbarna mine igjen til jul, men det innebærer at alle sammen holder karantene og isolasjon dersom de blir smittet med corona 🦠

Feire nyttår hos svigers. I år blir det feiring av det nye året sammen med svigerfamilien min, eller er iallfall det som er planen dette året – spørs selvfølgelig om det stemmer, men det finner vi ut senere. 

Komme i mål med julegaveshoppingen. Den er vel egentlig allerede ferdig, men det mangler alltids noen små detaljer før jeg kan si meg helt ferdig med julegaveshoppingen for i år, og om jeg blir ferdig før jeg egentlig har tenkt – kan jeg alltids handle neste års julegaver, er da noe som heter romjulssalg!

Spise julemat. Det er et av årets beste måltider, og jeg må virkelig bare jeg elsker julemat (pinnekjøtt, svineribbe, medisterpølser, medisterkaker, osv).

Delta i pakkekalenderen på jobb! Pakken er allerede levert inn, og det er så utrolig koselig og ha pakkekalender på jobb, for da gir du på en måte til noen du ikke bruker å gi til vanlig og de blir glad for noe du har kjøpt. 

Julefilmer. Jeg har alltid en hel liste som skal ses gjennom før desember måneden er over, og det er rett og slett en egen juletradisjon som jeg og mannen min har funnet opp her hjemme. Det er jo så utrolig koselig med julefilmer.

Pynte til jul. Jeg begynner alltid ganske tidlig med pynting til jul, og jeg syns det er så koselig med julepynt, julemusikk og julelys. Sist med ikke minst, elsker jeg å pynte juletre lenge før 23 desember, selvom det ikke alltid passer inn i timeplanen min.

Pakkelek. Det kommer selvfølgelig helt ann på disse restriksjonene som vi har fått, om det i det hele tatt er lov og være med familien sin. Juletid = familietid. Slik har det alltid vært og vil alltid være.

Juleverksted for de minste. Hvert eneste år har jeg og mannen min juleverksted for de minste i familien (for de store også da) – der vi enten lager noe spennende, lager lys, griller ute i grillhytten eller bare koser oss sammen med en god julefilm.

DESEMBER, VELKOMMEN SKAL DU VÆRE! 
JEG HAR VENTET SÅÅÅÅ LENGE PÅ DEG! 

3 kommentarer

3 thoughts on “DET ER DESEMBER!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *