DETTE VIL JEG GJØRE I MAI

Categories HVERDAG

Jeg glemte helt å dele innlegget om “ting jeg vil gjøre i april” med dere, men heldigvis så husket jeg dette innlegget! Ettersom April var ganske fantastisk med både sol og ren sommerfølelse når temperaturen gikk opp til rundt 19-20 grader, skal jeg virkelig ikke klage på den fine måneden selvom jeg var mer på jobb enn hjemme i egen leilighet, men jeg klager ikke. Det har vært gøy!

Nå har vi kommet til mai måned, allerede! Det er helt sykt at vi alt har kommet ditt. Jeg har allerede hatt en liten forsmak av sommeren, men jeg gleder meg til å se hva denne måneden har å by på. Selvom April også kom med en god del regn, så gjorde ikke det heller noe etter flere uker med sommervær. Jeg er egentlig veldig glad i denne måneden, og denne måneden har så mye glede i seg at jeg gleder meg rett og slett. Så da venter vi på at blomstrene skal sprette ut, at solen titter litt oftere frem enn tidligere og temperaturen (forhåpentligvis) blir varmere. Jeg gleder meg allerede ettersom jeg ikke kan vente lengre. 

    

1. Denne måneden er helt perfekt når det kommer til å handle inne blomster hos plantasjen. Jeg har lyst til å pynte fint ute i kroken på terrassen vår, så vi får se hva tiden bringer. Vi må prøve å bruke terrassen vår litt mer dette året synes jeg – selvom det kommer vel ann på hvor væravhengig vi er.

2. Bruke grillen enda mer enn i fjor, ettersom det nærmere seg sommer og alle som har lest bloggen min vet at jeg elsker grillmat og at jeg gjerne kunne spist det året rundt – selvom det smaker best på sommeren. Vi må iallefall investere i en ny grill-rist ettersom den andre ble ødelagt etter fjorårets for mye grilling. 

3. Treningsgleden min har tydeligvis kommet for å bli, og det gjør meg så glad! Leggerutinene derimot er helt på tryne, og det er for enten så legger jeg meg gjerne så tidlig som 21.00 eller så blir jeg sittende til 02.00, det er bare helt forferdelig. 

4…. strikke ferdig strikke-prosjektet jeg har på genser, bukse og lue fra lettvint-serien.  

5. Jeg har lyst til å lese en god bok når eksamensperioden min er over! Føler jeg trenger å lese litt annet enn teorier og hvordan gjør vi det type bøker. 

6. Være flink til å spare og kutte unødvendige spontankjøp og utgifter. Det føles så utrolig bra! Å spare penger derimot føles godt hele tiden! Jeg SKAL derimot har mer fokus på sparing fremover. 

7. Prøve å invitere venner og familie oftere over på besøk, så vi kan utnytte å bruke de fine hagemøblene som vi har på terrassen ved leiligheten vår. Jeg elsker den lille fine plassen vår og jeg gleder meg til å bruke den mye i sommer. 

8. Prøve å venne meg av sukker. Jeg er flink til å holde søtsaker til helgene, men i det siste har jeg vært litt slapp i ukedagene også, noe som merkes på formen. Det er noe jeg vil venne av meg, for det er ingen god følelse. 

9. Jeg er en skikkelig liste-freak og sverger på at jeg har en liste for alt. Listen over ting jeg vil kokkelere på kjøkkenet begynner snart å renne over! Alt fra denne ukens handleliste til neste ukes handleliste, samt planer for de neste ukene henger spesielt på kjøleskapet. 

10. Lære meg å stresse mer ned. Jeg er en stressende person, noe som for min egen del er veldig negativt. Jeg skulle ønske jeg kunne lære meg å slappe av mer, finne en balanse slik at stress ikke bli noe problem lengre. 

HAR DERE NOEN MÅL FOR DEN MÅNEDEN? 

 

1 kommentar

1 thought on “DETTE VIL JEG GJØRE I MAI

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *