MY BUCKET LIST FOR DECEMBER

Categories HVERDAG

Heisann! Jeg ble inspirert til å lage et innlegg av Marthe Borge der hun hadde et innlegg om “things i want to do in December” ♥ Innlegget gjorde meg så inspirert til å lage en slikt innlegg – bortsett fra at dette blir et innlegg med hva jeg kunne tenke meg å gjøre i Desember, samtidig som jeg skal inkludere kjæresten i samme innlegg. Vi gjør utrolig mye sammen. Jeg og kjæresten har flere planer i Desember.  

  • Sette av en eller flere kvelder med julebakst sammen med både min og kjæresten sin familie. Mamma har allerede gjennomført flere økter med baking av julebaksten. Jeg fikk egentlig til å gjøre det neste gang jeg har fri og det skal jeg faktisk gjøre – for på torsdag dere får jeg låne et av tantebarna mine til baking av lussekatter ♥
  • Se alle favoritt julekalendrene hver eneste dag i desember, hvor det blir jul i skomakergata, jul i blåfjell , amalies jul og jul på månetoppen. Det er noe jeg har gjort siden jeg var liten og det skal jeg fremdeles ha som tradisjon, selvom NRK ikke kommer til å sende disse kalenderne på TV igjen. 
  • Når mamma er hjemme og lager verdens beste hjemmelagede kakao, og den er bare helt himmelsk. Husker spesielt når jeg var mindre og det var snø på barneskolen og vi var ute på skiturer og aketurer med skolen, så hadde mamma alltid lager hjemmelaget kakao tidlig på morgenen slik vi kunne ta med oss på skolen og ha noe varmt og drikke. Jeg syns den er fremdeles verdens beste og håper virkelig at mamma kan lage den nå i Desember. 
  • Jeg ønsker å finne den perfekte jul og nyttårskjole i år. Hvert eneste år har jeg ikke hatt noe problemer med å finne meg en julekjole, men føler spesielt år er det enda vanskeligere, ønsker å finne meg en kjole som jeg er komfortabel i og kan bruke gjennom hele kvelden samtidig som jeg føler meg fin i kjolen. 

  

  • Stå opp så tidlig på julaften, og da mener jeg før tre nøtter for askepott starter for det er et ren juletradisjon som jeg må se vær eneste julemorgen og selvfølgelig der reisen til julestjernen blir sendt rett etterpå. Jeg elsker å bruke selve julemorgen foran tv-skjermen med de jeg er glad i der vi kan spise litt mandariner (klementiner) og sjokolade som bare fås kjøpt på butikkene i Desember.
  • Julemat er det beste jeg vet, og selv om jeg spiser aldri så mye gjennom hele desember – er julematen alltid best på selveste julaften. Det er også selvfølgelig den dagen du går å venter på at julemiddagen skal bli servert kl. 17:00-18:00, at du blir alt for fort mett når du skal spise – men så er jeg også den personen som kan gå å forsyne meg for panna i løpet av kvelden også. 
  • JULEFERIE! Jeg gleder mye til å ta juleferie med god samvittighet, etter alt som heter både bacheloroppgave og eksamen i Leiing, samarbeid og utviklingsarbeid. Jeg har egentlig aldri lengtet så mye etter juleferie som jeg har gjort dette året, og den kan egentlig ikke komme fort nok. Gleder meg til å starte å nyte juleferien den 21. desember kl. 14:01 for da er bacheloroppgaven innlevert og eksamene for dette semesteret er ferdig. 
  • Skrive en liste med punkt jeg kan tenke meg å gjennomføre som mine nyttårsforsett. Jeg har allerede planlagt listen i hodet, og nå gjelder der bare å få punktene ned på papiret som vil komme i slutten av måneden. Det å skrive ned nyttårsforsettene år for år er egentlig veldig artig og spesielt å se om jeg har klart å gjennomføre de målene som jeg satt meg i fjor. 

 

HAR DERE EN BUCKET LIST FOR DESEMBER?

2 kommentarer

2 thoughts on “MY BUCKET LIST FOR DECEMBER

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *