Norsk tentamen …

Categories HVERDAG

Hei! Er en stund siden jeg kom hjem fra skolen, hadde norsk tentamen og vi skulle skrive på hovedmål (nynorsk for alle sammen bortsett fra MEG, jeg har bokmål som hovedmål). Sikkert mange som kommer til og spørre hvorfor jeg har bokmål som hovedmål å ikke nynorsk siden jeg bor i ei nynorsk kommune, grunnen til det er at jeg forstår bedre bokmål enn nynorsk og har alltid hatt sans for bokmål, siden mamma ikke er herfra har jeg alltid skrevet en blanding mellom nynorsk og bokmål på skolen. Når jeg snakker bruker jeg vanlig sunnmørsk dialekt, men er veldig flink til å legge om hele talemålet mitt når jeg kommer til forex: Trondhjem, Kristiansand, Oslo eller Finnmark.  Men det er jo bare slik jeg er, og jeg er utrolig stolt av å være MEG!

Men over til norsk tentamen .. tror det gikk bra, det eneste som gjenstår er jo og se hvilken karakter du får på tentamen når du får den tilbake fra læreren … hvor lenge det vil ta får jeg da vente å se på! De siste dagene derimot har det ikke vært “skikkelig” blogg innlegg , men jeg rekner med dere LIKER å se på alle russeknutene som jeg legger ut som jeg og mine venner fullfører !!!

Fotograf : Kornelija (verdens beste arbeidskollega) Kamera : Canon EOS 550D

3 kommentarer

3 thoughts on “Norsk tentamen …

  1. Kjenner meg igjen angående den første delen, der du forklarer hvorfor du valgte bokmål. Hadde selv det den tiden jeg gikk på vgs, og har alltid forstått bokmål mye bedre enn nynorsk!
    Så bra å høre at det gikk bra på tentamen forresten! 🙂

  2. Marlene Ytterland: Ja, jeg føler jeg ikke tok feil valg når jeg begynte på videregående igjen, for jeg mente selv at siden allmenn påbygging sopass var et så viktig år som de fremstiller det, så var det greit å bruke bokmål og forstå bedre, men selvfølgelig så har jo ikke herøy vgs verdens beste lærere heller, så det blir vist mest film istede for å gi oss kunnskap.. å når jeg itillegg har dysleksi .. så er det jo enda værre med at du ikke får til å lære noe, men heller blir servert film på film.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *