Kony 2012

Categories HVERDAG

Alle dere skal se denne videoen, og dere kommer ikke til å angre! Dere alle vil bare hjelpe.

Det er så mye forferdelig og fantastisk i denne videoen, og jeg kan ikke sette ord på hva det er den handler om, men kort fortalt; det handler om en grusom mann, Kony, som tvinger små barn til å drepe andre mennesker. Som for eksempel foreldrene sine. Han kidnapper dem, dreper dem om de ikke gjør som han fortelle dem, og når han har dem i sin makt, gir våpen for å drepe…

Dette marerittetet har foregått over flere år, men ingen har lagt spesielt merke til det – utenom mannen som faktisk har lagt hele sjelen sin i dette prosjektet, og fått med seg en stor del av verden på samme måte, under kort tid. Vi er bare mennesker, men vi som mennesker kan faktisk utrette noe – om vi bare står sammen. Det er ofte vi ser rørende og skremmende ting, og vi vil gjerne hjelpe – men vi har ikke peiling på hvordan. Nå vet vi dette. Kony skal bli arrestert i løpet av 2012, og det er opp til oss om dette går tilslutt. 

HER på denne siden finner dere et armebånd, og på den samme siden finner dere også flere ting som gjøre Kony kjent. Det er bare på denne måten vi får spredt budskapet, og få folk til å se hvem denne Kony faktisk er. Jeg skal kjøpe meg armebånd, men de har også andre varianter å velge mellom.

For å få dere mine lesere til å tenke litt på dette, vil jeg at dere skal sette dere inn i situasjonen og tenke om DU hadde blitt kidnappet , eller DIN unge – ville du da gjort noe? Jeg ville nok helt klart sagt ja. Vi er bare mennesker som av og til ikke tenker over hva vi gjør, og sjeldent gjør handlinger. Nå mener jeg det er på tide at hele verden både tenker og gjør nøyaktig det samme, og derfor mener jeg at alle skal bidra på sin egen måte. Gjør Kony kjent, skriv om han på bloggene deres, på facebook, twitter og kjøpe noe på siden jeg har linket til. Vi har alle noe og bidra med.

VIL DU HJELPE OG GJØRE KONY KJENT?

2 kommentarer

2 thoughts on “Kony 2012

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *