Min barndom …

Categories HVERDAG

I min barndom har jeg alltid vært jenta som elsker barbie, hjelpe mamma og bare ha det utrolig lekende lett gjennom livet. 
Jeg kunne sitte i timevis og leke barbie, bruke min egen “dialekt” og bare holde på alene i flere timer til det var middag. 
Det var livet for meg, jeg var den som alltid ville leke barbie med mine bestevenniner, men det som var kjekt var og kunne leke barbie med gutter også, for i gutters verden var det bare biler og fotball. På barneskolen, så var jeg jenta som var med gutta. Jeg var den jenta som kunne sparke fotball med guttene, mens de andre jentene i skolegården lekte mor , far og barn. Men når jeg var sammen med guttene i skolegården, følte jeg meg som en av dem. Det var en periode folk trodde jeg ble gutte-jente!

De andre jentene i klassen har alltid ville blitt Frisør, journalist , reiseleder og kaptein, men jeg alltid har hatt drømmen barnehagetante, førskolelærer eller lærer. Det har alltid v’ært min fantastiske drøm siden jeg kom i 5klasse på barneskolen. 
Jeg var alltid så glad i alle lærerene mine, og jeg hadde favoritter, og de hjalp meg gjennom dagene som ikke var enkle på barneskolen, kunne gå i hvert eneste friminutt hånd i hånd med favorittlæreren min, om jeg gråt kom hun og trøstet meg, skikker rart og tenke på og ha et så godt vennskap til læreren som du hadde på barneskolen. Men jeg har alltid likt det ♥

Enda etter så mange år, så fyller jeg om 16 dager , 20 år gammel. Jeg har enda ikke lært alt jeg skal lære i ungdomstiden min. ♥ Siden barneskole dagene har jeg følgt drømmen min om og bli barnehagetante, førskolelærer eller lærer , for er det jeg holder på med utdanningen min, har tatt fagbrev og går nå påbygging og målet er og komme inn på høyskole etter dette året er ferdig.

Jeg vet alt nå, jeg skal bli ferdig med utdanning , få meg familie med barn. Det er iallefall drømmen, men den dag i dag vet jeg ikke om den blir gjennomført helt slik drømmen i hode mitt ser ut. Planen er først og bli ferdig med utdanningen og få jobb!

Og er da jeg ønsker og spør dere … hvordan var din barndom? 

10 kommentarer

10 thoughts on “Min barndom …

  1. Så bra at du har hatt en fin barndom! 🙂
    Jeg har mange vonde minner i fra in barndom, etter at jeg har blit seksuelt missbrukt av min far, prøver jeg å unngå å tenke så mye på barndommen min. Heldigvis har jeg det bedre nå, men det finnes veldig tunge perioder i livet mitt fortsatt..
    Takk for at du delte dette med oss, det var fint å kunne få lese dette, og se hvordan andre har opplevd sin barndom 🙂

  2. Jeg er fortsatt et barn, men jeg kan si at jeg ikke har lekt med dukker eller barbie siden jeg var 7. Da var jeg liksom ungdom, kanskje litt fordi jeg fikk velge mine egene klær og hjelpe mamma mye i huset. Jeg har alltid vært “Ekstramamma” i huset. : )
    Søte bilder <3 : )

  3. Jeg har egentlig hatt det opp og ned. Jeg har hat det tøft etter jeg mistet min mor, og ble mishandlet av stemoren min og pappa gjorde ingenting.
    Men den har vært fin og. På skolen var jeg alltid med læreren min eller guttene. når jeg var liten så ville jeg bli racerbil kjører.

  4. Jeg lekte med lego og biler sammen med brødrene mine, lekte jo av og til med barbie og dukker også. Jeg klatret i trær, syklet og lekte “spark på boks” sammen med alle andre barna i byggefeltet. På barneskolen frem til 4 klasse var alt bra, men da begynte jeg å bli mobbet for at jeg var så tynn og blek, jeg hadde jo oransj hår så jeg ble jo ginger. Det med tynneten og blekheten fortsatte frem til 8 klasse, for da var jeg plutselig heldig for at jeg var tynn. Jeg ville bli jordmor, men nå holder jeg på med utdanning til helsefagarbeider, vet ikke hva jeg vil videre. Men en ting vet jeg, jeg er langt i fra voksen!

  5. Min barndom var super! Jeg lekte med dukker, og biler og alt som fantes innendørs, men ute var jeg elendig i å leke. haha.. På barneskolen så var jeg mest med guttene, jeg også! Og likte godt både lærere og barnehagetanter/onkler. Har hatt det fint på skolen, ønsket å bli lærer/lege… Nå går jeg sykepleien, for har funnet ut at det er det jeg har lyst til : jobbe med pasienter på sykehus! Gleder meg til å være ferdig med utdanning og kunne jobbe med mennesker 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *