jeg gleder meg ,gjør du?

Categories HVERDAG

Nå er det under ett døgn til jeg er tilbake på skolebenken igjen.Etter de siste to årene med blogging og jobb, blir det ganske uvant å starte med innleveringer og eksamener igjen. Dette er den første sommerferien der jeg ikke river meg i håret av frustrasjon bare av ordet skole og lekser i samme setning. Det er faktisk sånn at jeg gleder meg til å komme i gang! Det har vært fullstendig deilig og være lærling, det og jobbe med barn som er drømmen min.

Men gleder meg litt til mer innholdsrike dager, selvfølgelig hadde jeg innholdsrike dager under lærlingtiden, men det var ikke noe en velger og dele på bloggen siden alle som har jobb, vet at alle som har jobb har taushetsplikt, som ikke kan deles her. Jeg gleder meg veldig til å komme inni et klassemiljø, etter som jeg har savnet og ha studievenner, selvom jeg trives i mitt eget selskap – kan det bli litt ensomt til tider. Det jeg trenger er å bli kjent med andre mennesker som er annerledes enn meg selv og som kan utfordre meg og kanskje lære meg andre måter å tenke på.

Jeg gleder meg faktisk veldig til å kunne gjøre skoleoppgaver og bruke hjernen min. Jeg vet allerede nå at det kommer til å bli krevende både på skolefronten og bloggfronten. Men har ikke tenkt å nedprioritere bloggen, etter som jeg er avhengig av bloggen og liker å blogge så godt. Jeg har lagt godt til merke at jeg er veldig flink til å la ting som kan være viktig , å bare legge det på siden og heller gjøre det senere. . Nå er jeg spent på hvordan jeg kommer til å takle en travel hverdag med obligatorisk undervisning og pugging ved siden av – i tillegg til å skulle blogge om hverdagen og det jeg opplever nå dette året.

Utdanningen min kommer til å bli mest prioritert, men det betyr IKKE at jeg slutter og blogge. For første gang har jeg følt meg veldig klar til å begynne på skolen igjen, men selvfølgelig jeg har alltid vært den jenta som har likt skole, bare det og være tilstede i undervisningen gjorde mye når jeg var lærling på barneskole. Jeg er nå klar til å studere videre til førskolelærer.

Utdanning tar tid, det vet vi alle sammen, men som råd til dere alle det er viktig og ta det NÅ, mens dere kan og har tid. Enn og ta utdanningen når dere ikke kan eller ikke har tid. Jeg vet alt nå at for og bli helt ferdig utdannet har jeg kanskje 4-5 år igjen med skole, men jeg gleder meg veldig til å bare få start på dette som tilslutt blir en hærlig utdanning.

Jeg gleder meg til nye opplevelser, ny kunnskap, nye venner og å komme meg ett skritt videre fra der jeg er i dag og videre.

Jeg gleder meg til skolen, gjør du?

17 kommentarer

17 thoughts on “jeg gleder meg ,gjør du?

  1. // åja, gøy da 🙂 Nei, vi kom ikke inn på samme skole. Hun kom inn på Borgund, så hun skal pendle hver morgen og stå opp klokken hall 6 :p , menst jeg kom inn på Herøy 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *