True Friends …

Categories HVERDAG

Det er utrolig vanskelig å finne ekte venner. Ekte venner er de som er der for deg hele tiden og du føler du kan stole på dem. Jeg har gjennom mine barneår og ungdomsår opplevd mye, både negativ og positivt! Men jeg har tatt stor lærdom av dette.. Ekte venner er ikke noe som vokser på trær. Det og selv bare være en god venn, laget et ekte vennskapsbånd mellom dere!

Jeg vil med ord si at jeg tror at de fleste har vært den “nye” jenta/gutten i gjengen. Og det er kanskje alltid like vanskelig og bli like godt kjent med den andre som du er med en av de andre. Jeg snakker av erfaring. Det er selvfølgelig ikke enkelt for deg. Jeg er så heldig at jeg har noen ekte venner men de bor ikke i nabohuset, nabobygda eller i byen. De bor lengre borte, men det gjør meg ingenting. Men jeg skal ikke si at det ikke hadde vært flott med en venn og være sammen med på shopping, osv. De vennene jeg har ser jeg på som mine ekte og gode bestevenner. Jeg kan snakke med de om jeg føler jeg kan fortelle til en ekte venn. Jeg har også opplevd at når jeg blir veldig glad i en person og vi blir veldig gode venner at personen flytter lengre bort fra der vi bor og det går en stund før vi får kontakt igjen, men så ender det godt til slutt. Ekte venner er utrolig VIKTIG!

Helene og meg , sommeren 2010 ( uforglemmelig minne).

I begynnelsen er du interessant for alle sammen. Alle ville være sammen med deg.folk ringte hele tiden og ville finne på ting, de er veldig fascinert og interessert. Det jeg savner er bare å kunne dra hjem til bestevenninna mi om jeg vil, og å vite at hun er der uansett hva som skjer. Men kanskje det bare er jeg som er sånn som person. Kanskje det bare er helt normalt her, for ingen ser ut til å reagere på det.  jeg ber om er vel egentlig litt sympati fra dere. Det er ikke alltid så kjekt å få kommentarer som “har du ikke venner du?” etc. slengt i trynet, når det ikke er noe jeg kan gjøre med det.. Og det er ikke så lett for meg heller. Håper dere har forståelse for det 🙂

Men som tidligere nevnt ved andre sammenhenger så har jeg noen veldig gode venner som betyr utrolig mye for meg! 
Mine aller bestevenner er Natalie, Tina Marie, May Britt, Emilie, Helene og Berit Elise. Har flere, men disse står meg nærmest! Men ikke forstå meg feil, jeg elsker og møte nye mennesker og jeg er takknemmelig for alle vennene jeg får og har. 

 

har du noen venner som du ser på som dine ekte?

 

 

9 kommentarer

9 thoughts on “True Friends …

  1. Jepp, men har veldig mange falske venner.. det er vanskelig, og man blir så skuffet når man har brukt så mye tid og energi på å gjøre de glad, så får man ikke en dritt tilbake.

  2. Det var en del som snudde ryggen til meg når de visste at jeg likte Tokio Hotel. Det finnes så mange falske mennesker, man bruker så mye tid og energi så viser de seg å være ja.. Falsk rett igjennom.. Nå vet jeg hvem jeg kan stole på, og det er godt å vite!

  3. SV: Ja ikke sant… Alle kan jo ikke like det samme heller! Det hadde en trist verden! Uff, det er ikke bra! Det er ikke et “vennskap” å være med noen når DE ønsker det og ellers bli ignoriert! Mine venner bor også langt vekke og treffer dem sjelden… Men jeg tenker slik: så lenge jeg får snakke med dem så er det bra nok, selv om avstanden er stor så vet jeg at jeg faktisk kan komme til dem 🙂

  4. Åh, for et koselig innlegg!
    Sv: Siden du både spiser sunt og trener, så har jo ikke de små kosestundene på lørdagene noe å si på vekten. Man må jo unne seg litt i blant 🙂 Forstår hva du mener, er vanskelig å vri helt om i begynnelsen. Men det er jo en start mange ikke starter på, så du burde være stolt! Det tar tid, men bare det å kutte ut godteri viser godt på vekten 🙂 Lykke til videre!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *