10 TING DERE KANSKJE IKKE VISSTE?

Categories HVERDAG

Hei venner ♥ har sett flere slike innlegg på andre blogger, og jeg tenkte jeg kunne prøve å gjøre akkurat det samme. Her kommer 10 ting dere kanskje ikke visste om meg, som kanskje noen av dere alt vet og andre ikke. Tror egentlig de fleste mye av det her fra før ettersom det kan hende jeg har postet noe lignende gjennom alle de årene jeg har drevet med blogg. Men uansett så er dette innlegg jeg selv syns er kjekt å lese på andre bloggere. Håper dere liker dette! Vi skrives snart igjen. 

JEG HØRTE IKKE HJEMME PÅ KJØKKENET. Helt til i fjor mente jeg selv at jeg ikke hørte til på kjøkkenet, og følte at jeg ikke hadde noe der å gjøre ettersom jeg hatet å lese oppskrifter på forskjellige matoppskrifter. Jeg mestrer fremdeles ikke bolledeiger og slik men det kommer seg etter hvert. Jeg mestrer flere forskjellige middagsoppskrifter, men jeg trenger mer trening på matlaging mener jeg selv da. 

JEG HATER Å SNAKKE FORAN FOLK. Jeg har aldri hatt de gode egenskapene ved å snakke foran folk, spesielt i skolesammenheng. Jeg var den av den typen som var svært stille på skolen, og jeg hatet å snakke foran de andre i klassen på både ungdomsskolen, videregående og høgskolen om jeg måtte stå foran forsamling helt alene. Det å ha foredrag på skolen var det værste jeg viste, med mindre det var gruppepresentasjon. 

JEG ELSKER Å VÆRE SOSIAL. Jeg arbeider innenfor et yrke som jeg har arbeidet med i 6 år, og stortrives med det. Jeg møter mange nye mennesker hele tiden i denne jobben, og jeg elsker virkelig å snakke med folk, som snakker tilbake til meg. Selvfølgelig om det ikke hadde vært på for jobben min som servitør, hadde jeg aldri trodd at jeg kom til å elske å være så sosial og snakke med andre mennesker, og for de som kanskje ikke viste det før var jeg veldig sjenert. 

JEG ELSKER Å PLANLEGGE OG ORGANISERE. Jeg elsker å ha system på alt (da mener jeg virkelig alt). Jeg har selvfølgelig en planlegger fra personlig almanakk hvor jeg skriver ned planene for uka. Når jeg først begynner å organisere så elsker jeg virkelig å ha kontroll over det meste, og jeg føler at dersom det blir rot i systemet så begynner jeg heller fint på nytt å lager et nytt system. 

JEG EIER IKKE TÅLMODIGHET. Jeg er rett og slett verdens mest utålmodige person, hvertfall hvis dere spør søsteren min. Jeg blir stressa om ting ikke skjer når de SKAL! Det kan da faktisk gå både samboeren, foreldrene mine, broren min og søsteren min på nervene. Heldigvis holder de ut med meg fremdeles. 

JEG ER MØRKEREDD. Jeg er husredd og mørkeredd på samme tid, og når jeg er hjemme slår jeg gjerne på et ekstra lys eller to. Når jeg var liten brukte alltid broren min å skremme både meg og søsteren min, og det sitter fremdeles den dag i dag. Så når jeg er hjemme alene må TV´en stå på og mye lys rundt meg. 

JEG ELSKER MUSIKK. Når jeg finner en sang jeg liker hører jeg alltid på den 1000 ganger på rad, og blir lei noen dager senere. Likevel er det en sang jeg aldri blir lei av, og som har alltid vært min favorittsang: Everytime We Touch – Cascada. 

JEG HAR ALARM. Det er uansett om det er mandag, fredag, lørdag eller søndag. Noe av det verste jeg vet er å sove bort hele dagen, og jeg er redd for at jeg vil forsove meg. Jeg liker å komme meg opp tidlig å få så mye som mulig ut av dagen, selvom jeg egentlig ikke har så mange planer akkurat den dagen. 

JEG ER PUNKTLIG. Jeg er veldig punktlig, og noe av det verste jeg vet er andre personer som kommer for sent om de ikke gir beskjed om dette på forhånd. Jeg selv møter gjerne 15 minutter tidligere både hos venner, familie og på arbeid. 

JEG SIER ALLTID JA. En ting jeg er veldig dårlig på er å si nei. Selv om jeg har planlagt å ta en rolig helg hjemme, og jeg får spørsmål fra venner om å bli med ut på byen klarer jeg ikke takke nei. Heldigvis har jeg en som hjelper meg gjennom hverdagene med dette. Det samme gjelder både jobb og andre tjenester. Hvis folk spør meg om jeg kan jobbe ekstra eller steppe inn i siste sekund sier jeg stortsett JA hver eneste gang. Dette er kanskje ikke så gunstig? 

 

 ER DET NOE DERE IKKE VISSTE? 

 

1 kommentar

1 thought on “10 TING DERE KANSKJE IKKE VISSTE?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *