10 MÅL FOR NOVEMBER

Categories HVERDAG

Jeg klarer liksom aldri å bli enig med meg selv – om jeg klarer å fullføre de målene jeg setter meg i begynnelsen av hver ny måned. Høsten har virkelig gjort sin ankomst for fullt, med sin kalde, friske luft, fargerike blader på trærne og dårlig vær som gjør det ekstra koselig å være inne. Vi har også allerede fått oppleve minusgrader som har sunket helt ned til -5 – men hey, i går derimot var det kommet opp allerede i 13 plussgrader. Er det rart vi ender opp med influensa flere av oss når temperaturen er så varierende som nå? 

10 TING JEG VIL PRØVE Å GJØRE I NOVEMBER

  1. Som dere vet kastet jeg meg på et strikkeprosjekt forrige måned, og i november har jeg som mål å bli ferdig med den til 1. desember. Hva er vel hyggeligere enn å pakke seg inn i en myk og deilig genser man har strikket selv? Jeg har så mange prosjekter som må bli ferdig til jul og mannen har også sagt at han tror jeg har tatt meg vann over hodet når det gjelder all denne strikkinga, og han er redd for at jeg skal slite meg ut – men det er rett og slett avslappende og nesten som en type indre ro, akkurat som meditasjon. 
     
  2. Invitere venner på besøk har jeg vært dårlig til de siste månedene, men det blir slik når venninne mine bor et stykke unna meg. Den ene nære venninnen min som bor i nærområdet jobber ofte når jeg har fri og jeg jobber når hun har fri – så da er vi like langt. Uansett, dette skal og vil jeg prøve å få til / bli flinkere til fremover – men dere? Jeg lover dessverre ingenting. 
     
  3. Gå flere turer både på dagtid og kvelden ute i den friske høstluften. Reiner snøen snart melder sin ankomst og jeg vil gjerne prøve å gå ut mye før den sier Hallo? Det er så viktig med frisk luft og fysisk aktivitet – samt frisk luft er godt for både kropp og sjel.
     
  4. Planlegge hele desember måned, med tanke på både gjøremål og hva som skal gjennomføres. Samt klargjøre julekalenderen til mannen, og finne frem de koselige julefilmene som virkelig er et must å få sett før selve julekvelden. Det bringer bare frem gode gamle barndomsminner. Samt prøve å se en julekalender episode, serie hver eneste dag i desember frem til 24. Min favoritt er Amilies jul, Skomakergata og jul i blåfjell. Er ikke det koselig? 
     
  5. Komme meg til frisør før jul og julestress hos frisørene? Jeg skulle egentlig i oktober etter at vi kom hjem fra bryllupsreisen, men så ble jeg syk – og måtte melde avbud på timen. 
     
  6. Levere gode innlegg på bloggen. Helst to daglig, men minimum ett om dagen!
     
  7. Nå skal jeg begynne ordentlig å kjøpe inn årets julegaver! Det er så gøy! Jeg har satt av masse penger i løpet av hele året til nettopp julegaveshoppingen, så jeg har mye å gå på. Da er det bare å klikke hjem alt mulig fint! Det innebærer også at jeg må lage en liste over julegaver, hvem som får hva og arkivere det i en perm senere. Like kjekt å se tilbake på hva vi ga de tidligere årene. Det er ikke lenge igjen til jul nå. 
     
  8. Ta bilder til årets julekort, slik de blir sendt ut tidlig i Desember. Hvor koselig er det ikke å få et julekort i posten rett før jul? 
     
  9. Ha et ryddig hjem. Målet er å vaske alle skuffer og skap i leiligheten, og ta en skikkelig vask i kjøleskapet og ovnen (før jul). 
     
  10. Mer offline. Sist men ikke minst, legge vekk mobilen og sosiale medier når jeg har kvalitetstid med mannen, om det så bare er å se en film eller gå ut på middag. Jeg sjekker alltid facebook, instagram og snapchat. Noen ganger er det unødvendig.

HAR DERE NOEN MÅL FOR NOVEMBER? 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *