VELKOMMEN SEPTEMBER

Categories HVERDAG

V E L K O M M E N  S E P T E M B E R 

Seriøst, har vi kommet til september allerede? DET betyr at høsten offisielt har startet. Siden sommeren er over er det greit med en liten oppsummering om den, selv syns jeg den har gått utrolig fort. September er allerede godt i gang, og både jeg og samboeren har hatt alt fra forkjølelse til influensa de siste dagene.  MEN jeg håper at dette forhåpentligvis var det siste vi fikk oppleve av disse sykdommene som en overgang mellom sommeren og høsten. Denne måneden har jeg ikke så veldig mye spennende på planen, det er mye jobbing på eldrehjemmet men det er slik jeg liker det. Eller forresten akkurat nå er jeg uten Macbook, da min kjære følgesvenn gjennom 2,5 år valgte å forlate meg med et smell av en harddisk krasj. Det ordner seg forhåpentligvis, om de som skal fikse den klarer det.  Uansett her er 10 ting jeg gjerne har lyst til å fullføre denne måneden:

  1. Komme skikkelig i gang med treningsrutinene igjen. Nå spesielt etter denne fantastiske sommeren både på privaten og jobben har det virkelig tabbet av med trening. Jeg vil virkelig prøve å komme tilbake og jeg er suuuupergiret på komme meg tilbake i gode treningsrutiner. Det får meg til å føle meg glad, sunn og rå! Dessuten det gjør virkelig noe med immunforsvaret ettersom etter jeg begynte å trene har jeg ikke vært så ofte syk som tidligere.
     
  2. Planlegge ferdig bryllupsreisen vår til Paris. Har dere noen tips om hva vi bør oppleve mens vi er der, så legg gjerne igjen en kommentar i dette
     
  3. Prøve å styre unna alt som får meg til å føle meg slapp og energiløs. Da blir det å prøve å kutte ned på sukker. Jeg har en ektemann som har de samme synspunktene som meg på akkurat dette tema. Så heldigvis er vi to om det og vi kan motivere hverandre.  Men når helgen kommer .. da er det lov å ta en neve godteri fra posen.
     
  4. Være en god venn, kone, kjæreste, samboer og datter. Alltid være der for både vennene mine, mannen min og familien min. Det å alltid stille opp for dem er det viktigste her i livet. Familien min er det som betyr mest for meg.
     
  5. Være flink til å bruke alt jeg har i klesskapet. Det er egentlig ikke så lett å kle seg i andre  klær enn de klærne du ser på som favoritter i skapet. De gamle skattene blir rett og slett glemt og ubrukte over lengre tid. I går omorganiserte jeg skapet og la mye av garderoben min ut for salg, fant itillegg klær der jeg enda ikke hadde tatt av lappen på. Jeg bør heller tenke på at det bare er tull og fornye garderoben, når jeg alltid bruker de samme klærne igjen og igjen. Kanskje jeg kan planlegge en bytte ? og vinkveld med venninner?
     
  6. 6.Pakke bort sommerklærne våre. Som jeg nevnte i punktet over så har jeg omorganisert i klesskapet. Men det kan være veldig deilig å få bort sommerklærne nå når høsten kommer. Jeg må se over alle jakkene mine, å fjerne de tynne sommerjakkene  slik at høst/vinterjakkene kan slippes ut av boden. Selvom det er egentlig vært en grei temperatur i september, har jeg allerede hatt frem ullen da vi noen dager sist uke var nede i 7-8 grader på morningen.
     
  7. Dette punktet blir nok det  enkleste hittil på denne listen, selvom det er vanskelig spesielt når mannen min arbeidet mandag til onsdag frem til kl. 21.00, så er alltid kjekt å sitte oppe lengre når han kommer hjem. Men tenker at jeg skal prøve å få lagt meg før midnatt spesielt disse dagene hvor jeg skal opp på tidligvakt som starter kl. 07.30. Jeg er veldig flink til å stå opp tidlig uten å egentlig ville det, ettersom jeg våkner både kl. 06.00 og 07.00, så jeg føler meg faktisk litt stolt når jeg klarer å sove lengre når jeg har fri. Men som sant skal sies, jeg hadde en mye værre døgnrytme tidligere da jeg jobbet hver eneste helg på natt, og avsluttet arbeidet midt på natten. Det var tider det.
     
  8. Jobbe hardt for å nå målene mine, være strukturert som jeg alltid er og være veldig effektiv, samtidig som jeg skal gjøre de tingene jeg gjør 100% . Samtidig være supermotivert og gi alt jeg kan samtidig som jeg bruker mye tid sammen med mannen.
     
  9. Få Macbooken tilbake fra service, reperasjon. Selvom jeg leverte den til reperasjon igår så savner jeg den allerede. Min kjære følgesvenn helt siden 2015. Kom til å tenke på at den er egentlig like gammel som forholdet mitt ektemannen min. Morsomt eller?
     
  10. Feire bursdager til familie og venner. På Torsdag denne uken feiret vi bursdagen til det ene tantegullet som ble hele 2 år igår. Mamma har  bursdag i slutten av september og det har farmor også. Bør få til et besøk både hos mamma og hos farmor.

HVA HAR DERE LYST TIL Å GJØRE I SEPTEMBER? 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *