DETTE GJØR MEG GLAD …

Categories HVERDAG

♥ Samboeren min. Sjokka eller? Jeg tar meg selv i å smile hver eneste gang jeg er sammen med han, som om forelskelsen starter på nytt hver eneste dag jeg er sammen med han. Han er min bedre halvdel, bestevennen min og mannen min. 

♥ Pjusken vår! Jeg bare virkelig elsker det dyret, og jeg kan fort bli alt for følsom dersom katten ikke har kommet inn igjen når jeg skal legge meg. Pjusken er og vil alltid være den lille babyen min. Jeg duller kanskje alt for mye med vesle pusekatten min, som ikke er så liten lengre. Dessuten er han min form for menneskets bestevenn. 

♥ Litago sjokolademelk! Herregud – så utrolig godt det er … husker spesielt i studietiden min på Høgskolen så var det obligatorisk å kjøpe sjokolademelk i kantina. Den er selvfølgelig best når den er iiiiskald. 

♥ De gode samtalene med bestis, K. Når vi er på trening eller på disse turene våre i skog og mark og kan prate om alt fra a til å. Bare digger de stundene sammen med K. 

♥ Eldre som er forelsket. Det varmer så i hjertet mitt når jeg ser et gammelt ektepar går å holder hender på gaten, eller flørter med hverandre utenfor hjemmet. Det gir en så god følelse, at jeg har noe å se frem til når jeg blir gammel og grå – med at jeg håper at jeg og samboeren vil gjøre akkurat det samme. 

♥ Når kjæresten sier han elsker meg, er de fineste ordene jeg hører han si. 

♥ Stå på kjøkkenet! Matlagingen har gitt meg mye de siste årene (spesielt etter jeg ble sammen med kjæresten) og jo mer jeg eksperimenter og jo mer jeg lærer – desto morsommere blir det å prøve seg på oppskrifter jeg ikke har prøvd meg på tidligere. 

♥ Flammer fra bålet, og det gir en god følelse som gjør meg glad ettersom jeg ble veldig fasinert av bål og grilling av pølser etter vinteren 2018, det å bare se på flammene bevege seg – følte meg helt paralysert. Den ble dessverre brutt da jeg startet å fryse. 

♥ Små ord og et varmt blikk fra pasienter jeg tar vare på i jobben min, og de som gir uttrykk for at de er glade for å se meg der. Det får meg til å føle at jeg gjør jobben min riktig. Gleden med det hele er å glede andre som gjør jobben min helt spesiell. Jeg blir så utrolig godt humør av å være på jobb både av kollegaene mine og pasientene, og det rareste er at jeg så gjerne skulle følt meg sliten etter endt arbeidsdag – men jeg har dobbel så mye energi lagret i kroppen. Denne gleden og varmen jeg får av pasientene får meg til å føle at jeg valgt riktig yrke. 

♥ Fisketurer. Jeg satt på aldri pris på fisketurer før jeg fant en som var mer fiskeinteressert enn det jeg var. Han fikk meg derimot til å prøve enda mer friluftsliv, og jeg er den type jente-jente som lett bytter ut dongeribuksene mot komfortable joggebukser. 

 

HVA GJØR DEG GLAD? 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *