HUSKELISTEN: BRYLLUP

Categories BRYLLUPSPLANLEGGING

Det er rett og slett alt for mye en må huske på når en planlegger et bryllup eller for min del mitt eget, spesielt mot slutten når alt begynner å haste. Det blir vanskelig å holde roen, det kan blir irritasjon og stress. Mye av forberedelsen som gjøres til den store dagen står egentlig allerede i papirene, men det er småting som bør ordnes og kan være greit å erfare dette gjennom andre. Uansett jeg tenkte jeg skulle nevne noen tips til andre kommende brudepar som jeg håper kan være til hjelp når dere selv skal planlegge bryllup. 

👰 Lage kirkeprogram: Jeg valgte å lage disse selv og det er ikke uten grunn at jeg setter dette punktet først. Kirkeprogram er det som brukes i kirken og som blir fulgt av presten, kirketjeneren og organisten. Samtidig så er det heller ikke lurt å lage det for tidlig, ettersom ting kan endres helt til rett før bryllupet skal stå. For min del så hadde jeg mine siste endringer på kirkeprogrammet etter samtale med presten. 

👰 Lage sanghefte: Jeg valgte en rustikk stil på sangheftene med et lite personlig preg over alle heftene, og det gjenspeilet tema vi hadde i bryllupet generelt. Lyserosa og lyseblå. Jeg laget disse ganske tidlig da jeg viste hvordan jeg ville ha dem. Et tips vær tidlig ute dersom du skal lage dem for hånd selv. 

👰 Delegere oppgaver på forhånd: For de som kjenner meg liker jeg og ha en viss kontroll over ting som skal skje. Dessverre noen ganger må jeg overlate denne kontrollen til noen av de andre. Når det er mening at brud og brudgommen skal slappe av å nyte dagen mest mulig. Her kan du gjerne bruke forloverne eller vennene deres til for eksempel: frakting av blomster, utdeling av kirkeprogram, osv. 

👰 Hudpleie: Det er helt vanlig at brudeparet eller spesielt bruden i dette tilfelle stresser mye før den store dagen. Med stress kommer ofte uren hud,  KVISER og poser under øynene. Jeg valgte å ha full ansiktsbehandling to dager før bryllupet. Det er jo selvfølgelig egentlig like viktig hele året og ta vare på huden, men det er noe spesielt med den der bryllupsdagen altså. 

👰 Bryllupsreise: Det er noe vi begge har bestemt sammen. Det er en reise vi skal få gleden av sammen, og da er mener jeg det er viktig at vi finner ut hvor vi vil reise sammen. 

👰 Søvn: Det er noe jeg mener er undervurdert, spesielt om du skal stå for tillaging av lokalet du skal holde til på, og du skal stå for det aller meste selv. Jeg syns dagen før den store dagen var den som var mest krevende. Ikke bare for at alt skulle gjøres klart, men i mitt hode – skulle det være perfekt. 

👰 Være ute i god tid: Ikke være ute i siste liten med alt, om du tror du har god tid – få det unna gjort så fort som mulig. Med tanke på evt. bestilling av pynt, maten, booking av lokale, hvilke kirke, tidspunkt for vielse, datoen for bryllupet, booke fotograf om du skal ha det (om du booker diverse tidlig, dobbeltsjekk at alt stemmer og alt er i orden før utlevering av invitasjoner, samt ved evt. leige av lokale – dobbeltsjekk at de du leier hos vet at du skal leie hele huset). 

👰 Bruk hverandre: Da mener jeg bruk hverandre med tanke på hvordan dere tenker at bryllupet skal være, ikke la bare bruden sitte med all planleggingen, brudgommen er der også og har muligheten til å hjelpe enten det gjelder fargevalg, utplukking av diverse som skal være pynt osv. 

MANGLER DET NOEN PUNKTER SOM DERE VIL VITE MER OM, GI BESKJED! 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *