MITT 2017: DEL I

Categories HVERDAG

JANUAR
Jeg startet året sammen med kjæresten og min familie, og der vi gjorde et forsøk på å prøve å være sporty i starten av det nye året. Her var planen allerede lagt  siste dagen i 2017. Jeg skrev noen punkter som jeg kunne tenke meg å prøve å gjennomføre som mine nyttårsforsett, selvom de fleste vet at nyttårsforsett er til å brytes i hvertfall i min favør. Allerede 4 Januar hadde jeg ryddet ut julen, ettersom julen da hadde vært oppe siden 5 Desember 2017. Jeg skrev også tidlig i Januar om hvilke mål jeg satt meg for bare Januar, og flere av målene gjennomførte jeg med glans. Bilen min var på EU Kontroll i starten av Januar og dagen etterpå falt eksospotta av, og vi måtte til med ny bestilling av det. Jeg hadde også flere helger med arbeid, så det ble til at vi begge dro ut til foreldrene mine. Jeg hadde litt forskjellige “uken som gikk”, og vi hadde problemer med internettet vår i starten av Januar, og det gikk ikke helt som vi hadde planlagt det og de måtte bytte hele systemet, så vi fikk oss digitalisert internett-boks med 5G. Vi hadde nevøen vår på overnattingsbesøk den ene helgen jeg hadde fri, og den brukte vi til å spille PS4 (helt til den tok kvelden) – samtidig som vi hadde familiemiddag på Resturante Fosnavåg Brygge med både min og kjærestens familie. 

FEBRUAR
Jeg skrev en egen liste for hva jeg kunne tenke meg å gjennomføre i Februar, der jeg skrev ned at jeg ønsket å lære meg mer med flere bakeoppskrifter uten å drepe deigen. Jeg hadde også bestemt meg for att eg skulle feire valentinsdagen med kjæresten min. Og jeg skrev om 3 Instagram profiler som inspirerte meg og derfor måtte jeg bare tipse om disse. Jeg hadde også bestevenninnen, Karianne på middagsbesøk flere ganger denne mnd. 10 Februar var vi på kino sammen med en god gjeng, og det var kjæresten min, broren, søsteren, svigerinnen og bestevenninne min der vi alle dro og såg premieren av fifty shades Darker, og selvom det ble lite blogging i Februar så var det for at mesteparten av tiden min gikk til arbeid i ny jobb. 

  

MARS
Jeg skrev også denne måneden mål for selveste måneden, og det var noen av målene jeg klarte å holde mens andre ikke. Jeg prøvde meg også antrekksbilder, selvom det ble den ene gangen den måneden. Jeg hadde meg også en kort bloggpause fra 05/03 – 15/03. Der jeg hadde problemer med å finne ut hvordan jeg skulle skrive blogginnleggene mine, selvom den beste grunnen jeg kan komme på nå var at jeg rett og slett var lei av bloggen. Jeg skrev også et innlegg om “10 ting dere kanskje ikke viste om meg” den 16/03. Jeg prøvde meg også på en spørsmålsrunde, selvom det ikke kom inn direkte mange spørsmål, men det var noe jeg selv var forberedt på etter å vært bort i 10 dager fra bloggen, så hadde jeg mistet flere av leserne mine. Bare få dager senere var vi ute på besøk hos mamma igjen og jeg hadde arbeidshelg på bryggen, samtidig som at vi søndagen etter jobb dro en tur til Golleneset hele gjengen, og ettersom jeg måtte prøve å snu døgnet for noen nattevakter jeg skulle på, så var døgnet snudd på hodet når jeg våknet mandagsmorgen allerede kl. 17.00. Kjæresten disket også opp med pizza i slutten av måneden, og vi hadde begynt å se på LOST.  Dagen etterpå slo vi på stortromma og gikk i gang med årets første grilling, og ettersom begge var veldig interessert i grillmat, var det like så greit å starte grillsesongen. 

  

APRIL 
Jeg startet også denne måneden med ting jeg ville gjøre i April, og ettersom bestevenninne min hadde kjøpt seg sin første leilighet på Mork, hadde jeg sagt meg villig til å hjelpe henne med å flytte – selvom den lovnaden dessverre måtte utsettes, ettersom jeg hadde full arbeidshelg den helgen hun flyttet fra nabolaget. Jeg skrevet også et innlegg om hva du burde gjøre før du flytter ut hjemmefra eller fra den tidligere leiligheten, og jeg skrev varmt om påskeferien denne gangen ettersom det var mye familiekos som sto for tur, samtidig som jeg hadde fått strikke gleden og begynte så flott på Marius mønsteret av både vogn-teppe og sokker. 14/04 dro jeg og kjæresten på kino for å se filmen Fast & Furious 8. Samt at 2. Påskedag dro hele kjærestens familie på fjellet og tok skiheis på bondalseidet opp for å gå på ski oppi Nottane, og ettersom jeg ikke hadde gått på ski på flere år så var det litt av en mestring og komme seg på beina å ikke falle før akkurat når vi skulle ned igjen. Jeg hadde også 8 nattevakter på rad i slutten av April måned, så siste dagen hadde jeg et mål og det var å snu døgnet tilbake igjen. Siste dagen i måneden ville kjæresten at vi skulle ta oss en tur på golfbanen, og det gjorde vi – ettersom dette var utrolig koselig. 

MAI
Jeg startet selvfølgelig denne måneden også med hvilke mål jeg hadde for denne måneden, og jeg hadde også mye jobb i Mai Måned både innenfor Helse og Omsorg og Bryggen, og vi startet selvfølgelig også grillsesongen for fult denne måneden, så lenge vi hadde muligheten til det grillet vi og koste oss, brukte flere ettermiddager (spesielt etter arbeidstid) til å grille å kose oss ute i de fine hagemøblene våre. Vi feiret også 17 Mai i Ørsta dette året og kjæresten fylte hele 27. 

JUNI 
Jeg startet denne måneden med å ønske Juni måned velkommen,  og jeg la ut en video der eg svarte på spørsmålene som dere hadde stilt meg i spørsmålsrunden tidligere dette halvåret. Vi såg også filmen poltergeist, som fremdeles er en av mine favoritt skrekkfilmer. Kjæresten var mye hjemme, mens jeg var veldig mye på jobb ettersom jeg jobbet hver eneste dag hele Juni gikk til bare jobb enten det var senvakter, tidligvakter eller nattevakter, og jeg hadde ingen fridager, selvom jeg ikke klaget da – så klager jeg litt nå! Skulle gjerne hatt litt mer fri. 

  

 

HVORDAN HAR DET FØRSTE HALV ÅRET DITT VÆRT ? 
MITT DEL II KOMMER STRAKS 

1 kommentar

1 thought on “MITT 2017: DEL I

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *