TIPS: KOM I JULESTEMNING

Categories JUL

Det er 4 dager igjen til selveste julekvelden, og om du ikke har kommet i julestemning helt enda – så har jeg noen tips til dere! 

  

Det finnes så mange gode oppskrifter på forskjellige bakverk som vi gjerne spiser i julen, og jeg som liker å dille litt med slikt laget i år som i fjor en runde med bakverk som ble en favoritt i fjor, samt at jeg har fått litt julekaker av mamma. Selv har jeg i år laget Snickers, sjokoladekjeks og kakemenn. Alt er vel og merke ikke oppspist helt enda, men det kommer seg. Om dette er noe du liker så syns jeg du kan sette i gang med å kose deg på kjøkkenet. 

Juletre er et must i julen, og jeg elsker at jeg kan pynte opp min egen stue med en skikkelig juletre (falskt) Juletre har jeg i stuen for stemnings skyld og det er jo utrolig fint også når det får både lys og julekuler på, bare følelsen av å se det ferdigpyntet juletre står i stuen hver morgen når jeg står opp er en fantastisk følelse. 

Julefilmer er et must i julen for min del. Polarekspressen er en stor favoritt sammen med de 2 første hjemme alene filmene. Ellers går det i tre nøtter for askepott, The Holiday og Grinchen. 

  

Sett i gang å pynt til jul med julepynten du har liggende, om ikke anbefaler jeg deg å kjøpe inn litt julepynt. Det er alltids en eller annen butikk som har salg på mengder julevarer, fikk senest en melding om at du kan få 40% på alle elektriske julelys hos Europris. Løp og kjøp, eller om du har julepynten du trenger finn den frem og gå gjerne inn på WeHeartIt for litt inspirasjon, eller bare gå på vindusshopping. 

Hvert eneste år skriver eg min egen ønskeliste over hva jeg ønsker meg til jul, selvom dette året her var vanskeligere enn tidligere år. Så er det alltid like koselig og jeg får litt julestemning over at jeg skriver mine ønskelister og jeg hjelper mannen med hans ønskeliste. 

Dette må vær for dere som elsker julemusikk, så anbefaler jeg å lage en egen spilleliste for julemusikken dere liker! Det gjorde jeg for flere år siden og de samme sangene går opp igjen hver eneste år. Her kommer noen av mine favoritt julesanger som er: All I Want for Christmas is you – Mariah Carey, Misteletoe – Justin Bieber, Last Christmas – Wham og Driving Home for Christmas – Chris Rae , Under treet – Morgan Sulele, Nå er julen her igjen – Thomas og Harald, Home for Christmas – Maria Mena og Julemorgen – Elisabeth Lindland og Nissa Nyberget. 

Lage en skikkelig og ordentlig middag for kjæresten og deg selv. Tenn røde lys og sett på verdens fineste julefilm eller en film dere velger sammen. Enten dere lager en skikkelig julemiddag eller dere laget favoritten deres er helt om til dere! Jeg syns det er utrolig koselig å være sammen med kjæresten og samt gjøre det litt romantisk. 

  

Dersom det er snø der du bor i Desember, bruk snøen for det den er verdt og kos deg ute i kulden. En blir aldri for gammel til å leke i snøen enten det er å bygge snømann eller dra på ski/akebrett ute i naturen. 

Har du enda ikke begynt med årets julegaver er det kanskje på tide å starte? Jeg har hørt at det er flere som bruker å få julestemning av å gå på julegaveshopping, så kanskje det funker for dere? Jeg derimot startet allerede i August å handle inn julegaver, men det er fremdeles et dilemma å holde seg unna kategorien julemusikk på mobilen når jeg er ute å handler julegaver. 

Juleverksted er midt i blinken for de fleste om det dere liker å lage hjemmelagde julegaver eller bare lage julepynt. Vi arrangerer dette hvert år for barna i familien og det har blitt en koselig tradisjon. Iår laget vi blant annet stearinlys, julekrans og kakemenn. Dette er noe som jeg syns er et fantastisk alternativ. 

 

HVORDAN KOMMER DERE I JULESTEMNING? 

3 kommentarer

3 thoughts on “TIPS: KOM I JULESTEMNING

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *