DETTE VIL JEG GJØE I MAI ♥

Categories MÅNEDENS SPALTE

Hver eneste måned lager jeg denne faste spalten på bloggen. Jeg lager en liste over hva jeg kunne tenke meg å gjøre gjennom de forskjellige månedene og denne måneden er selvfølgelig intet unntak. Den siste måneden har det vært både kaos og stress om hverandre, og det har oppstått alt for mye den siste måneden og bloggen har blitt nedprioritert – men dere får med tiden vite hva jeg har holdt på med ettersom det vil komme på bloggen ved en senere anledning. Håper dere liker det! Vi skrives ♥ 

  

GRILLING! Jeg har alltid vært ei som elsker både å grille og spise grillmat. Med årene som har gått har jeg prøvd flere varianter på grillen, men det beste jeg kan spise til grillmat er faktisk Grill-Ribbe med Ris – det er utrolig godt. Hehe! Men det skal bli andre boller til sommeren, får nå som jeg har egen terrasse med skikkelig fin uteplass skal jeg gjerne invitere både venner og familie over på koselige kvelder der grillmat blir servert. Hvor koselig er ikke det? Dessuten jeg elsker å lage mat og prøve ut nye ting – men å tenne på en grill er kjæresten jobb, så vi vet at det ikke går galt. 

UTESESONG! Denne måneden blir perfekt til å starte å ta frem utemøblene, dersom været er på vår side. En tur innom plantasjen og andre forretninger blir det også – kjøpte meg noen store blomsterpotter på arbeidsplassen til moren min og det passet skikkelig godt inn til hagemøblene. Så da blir det å kjøpe inn planter og blomster som skal plantes så terrassen blir fin, og da blir det enda koseligere å sitte ute om sommeren. 

TURER! Her skal vi bli flinkere til å dra ut og nye den fine vår varmen som er like rundt hjørnet? Den har iallefall vært her noen dager der gradestokken har gått helt opp til 15 varmegrader her i Volda. Kjæresten og jeg har bestemt at vi skal komme oss mer ut på turer, enten det er fjellturer eller tur til fjøra – men ut skal vi iallefall. Når det blir vær til det blir det ut for å fiske! Jeg liker egentlig å fiske, men jeg er også den som går fort lei når det går lenge mellom hver gang du får noe på kroken – men spenningen kommer tilbake med en gang det napper i stangen. Denne tiden skal ikke jeg gå glipp av ved å bare tilbringe tid innendørs. 

BUNAD! Jeg må hjem til mamma og hente den fine fine bunaden min til selveste 17 mai, se til at alle søljene mine er det og gjøre det hele klar til årets feiring. Iår blir feiring i Ørsta ettersom kjæresten skal spille i korpset som bruker å være i Ørsta. Vi kommer nok til å spise god mat, innta alt for mye is og bare kose oss gjennom hele dagen – jeg begynner faktisk å glede meg allerede. 

GODTERISPISING! Jeg prøver igjen … etter som påsken var veldig sen i år, har det gått litt utover all spising av godteri. Det er helt utrolig hvor sugen jeg har hatt på godteri om dagen og det har ikke vært bare i helgene, men i ukedagene også. Så nå skal det strammes inn og når jeg mener helg mener jeg både fredag, lørdag og søndag. Det er bare 3 dager av uka så hvor vanskelig skal det være å ikke opprettholde dette? Likevel er det lenge siden jeg klarte det – gikk fint i hele Januar, men etter det gikk ikke. 

BURSDAG! Drømmemannen min blir et år eldre denne måneden, og det skal feires sammen med han og hele familien. Har enda ikke funnet ut hva jeg skal gjøre om vi skal ha det hjemme eller dra ut å spise med venner og familie? Vel uansett så håper jeg at jeg finner på noe fort – ettersom det er faktisk ikke mange dagene igjen til han har bursdag. 

HAR DERE NOEN MÅL FOR MAI ?
IKKE GLEM Å LIKE FACEBOOKSIDEN MIN FOR UPDATES GJENNOM HELE UKEN
LEGG MEG TIL PÅ SNAPCHAT OG INSTAGRAM: GUNNNIS FOR OPPDATERINGER

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *