DETTE VIL JEG GJØRE I MARS:

Categories HVERDAG

Da var på denne tiden av måneden med å fortelle dere hva jeg kan tenke meg å gjøre i mars, og jeg kjenner jeg gleder meg litt ekstra til å fortelle dere. De mørke månedene er herved over, og det betyr at vi går lysere dager i møte, og det merkes veldig på at det ikke blir mørkt allerede kl. 15:00 som utgjør mye og større hverdagsgleder hjemme i leiligheten. Det er også skikkelig glede for en blogger når det gjelder å ta perfekte blogg-bilder. Jeg håper forresten og tror at mars måned har mye spennende å by på fremover, og jeg gleder meg til å fullføre denne måneden også med glans og kanskje med litt mer blogging enn i februar. Denne måneden som alle andre, har jeg laget meg en liste over små ting jeg gjern vil få gjort i løpet av Mars måned. Jeg føler at jeg får gjort så mye mer om man bare planlegger litt i forkant. Jeg håper dere får en fantastisk måned. Vi snakkes senere venner. 

  

1. Jeg og kjæresten har gått et mål inn ved årets start om at vi skulle bli flinkere til å trene, og nå har vi endelig funnet rutinen på dette – og ettersom vi har fått tredemølle i hus, er det virkelig greit å starte med treningen. Vi går hvertfall max 30 minutter hver eneste dag, dersom vi ikke trener mer ved siden av. Vi mangler et mål og det er å komme oss mer uti naturen. 

2. Jeg har lovet meg selv at jeg skal bli flinkere til å invitere bestevenninnen over på besøk i ukedagene eller finne på noe litt oftere sammen med henne, og denne måneden skal jeg gå all inn.  Det er jo skikkelig koselig med venninne-kos, og det er noe som er viktig så er det å opprett holde vennskapet. Så hvorfor ikke dele enten et bedre måltid sammen med en som betyr mye for meg? 

3. Jeg elsker å prøve ut nye oppskrifter, og blir riktig avslappet og glad av å styre på kjøkkenet. Nye oppskrifter er alltid like spennende å teste ut, og jeg har endelig fått gleden igjen til å kunne teste ut forskjellige oppskrifter på kjøkkenbenken. Jeg skal definitivt dele oppskrifter med dere, og jeg tror at den første oppskriften jeg skal dele med dere blir hjemmelagde fløtegratinerte poteter som bestevenninnen min skal få æren for. 

4. Nå i mars har jeg tenkt å prøve å “være mer tilstede” og stresse ned flere hakk, ved små tiltak som kan gjøre store forskjeller. Jeg har blant annet bestemt meg  for at jeg må prøve å koble bort data og telefonen i løpet av dagen – for dette gjør så utrolig god for både kropp og sjel. Det skader ikke å legge bort telefonen og datamaskinen noen timer i løpet av dagen når jeg er sammen med familie, venner eller kjæreste. 

5. Denne måneden skal jeg starte på strikke prosjektet Marius Ski Strømper og jeg ønsker å bruke denne måneden på disse – både jeg og kjæresten skal ha vært sitt par. Garnet jeg skal bruke er i boks og har kom i hus allerede sist uke. 

6. Jeg har lyst til å ha fokus på egen velvære som alltid med gode treningsøkter, sunne og mettende måltider, samt fast rutine av en god dose selvpleie hver søndag. Dette målet er for meg alltid like viktig!

HAR DERE NOEN PLANER / MÅL FOR DENNE MÅNEDEN?   

2 kommentarer

2 thoughts on “DETTE VIL JEG GJØRE I MARS:

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *