DETTE VIL JEG GJØRE MER AV

Categories HVERDAG

Vi har bare kommet noen få dager inn i det nye året og ikke minst Januar. Til tross for at gradestokken på utsiden viser så lite som -6,5 grader. Er det likevel såå fint vær som det går ann å få på denne tiden av året. Det er helt utrolig hva denne kulda gjør med både humøret, kroppen og motivasjonen min. Hva med dere? Ettersom jeg måtte være ute sammen med kjæresten tidligere i dag for å fikse bilen min *eksospotta løsnet, selvfølgelig dagen etter EU-kontroll* Er jeg ikke heldig? Så er det viktig for meg å pakke meg godt inn, og jeg går gjerne med mer klær enn hva jeg vanligvis trenger. Denne måneden som alle andre, har jeg laget meg en liste over hva jeg kunne tenke meg å gjøre litt mer av i Januar måned. Er det flere av dere som bruker å lage lister for hva dere kunne tenke dere å gjøre? Jeg elsker å skrive lister og dele med dere her på bloggen, og da føler jeg også at jeg planlegger litt frem i tid. 

DETTE ER NOE JEG ØNSKER Å GJØRE MER AV I JANUAR: 

1. I Januar har jeg til å prøve å få til venninnekvelder. Enten filmkveld eller kosekveld. Det er alltid koselig med venner / venninner på besøk, og jeg føler det er så lenge siden jeg har vært sammen med venner / venninner. Jeg har ikke mange venner, men de vennene jeg har er verdt å ta vare på. 

2. Jeg nevnte i nyttårsforsettet at jeg skulle komme i bedre form, og da er det viktig at jeg prøver å komme meg litt mer utendørs i den friske, men også veldig kalde luften. Kanskje jeg og kjæresten kan dra på skogstur og brenne bål og steke pinnebrød? Og selvfølgelig ta med kakao og kvikklunsj, slik som på barneskolen

3. Jeg liker å prøve ut nye oppskrifter, og blir oppriktig avslappet og glad ved å styre med noe på kjøkkenet. Nye oppskrifter testet ut hele tiden i en liten periode i fjor sammen med kjæresten, når vi fremdeles bodde i kjelleren til svigerforeldrene mine. Jeg brukte matprat.no og Marthe Borge som inspirasjon for flere av de nye oppskriftene jeg testet ut. Jeg ønsker å utfordre meg selv på matlaging og brødbakst, sist gang jeg prøvde meg på en deig – døde den helt uten grunn (tror jeg). 

4. Jeg skal også bli ferdig med månedens strikkeprosjekt : PC-mappe i Mariusmønster til kjæresten, før jeg setter igang med et strikkeprosjekt til PC-mappe til meg selv i Mariusmønster, men med andre farger.

5. Jeg har lyst å prøve å ha fokus på egen velvære, treningsøkter ,sunne og mettende måltider. Jeg ønsker også å kunne stresse ned – der små tiltak gjør store forskjeller. Jeg har bestemt meg for at jeg skal prøve å få minst 8 timer søvn hver eneste dag, og det gjør at kroppen min vil fungere bedre. 

Hvilke planer har dere får denne torsdagen? 

2 kommentarer

2 thoughts on “DETTE VIL JEG GJØRE MER AV

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *