THE CHRISTMAS TAG

Categories JUL 2016

1. Gløgg eller kakao? 
Jeg har aldri vært stor fan av gløgg, og da velger jeg å heller si kakao. Jeg har smakt gløgg, og jeg klarer bare ikke smaken! 

2. Hva gleder du deg mest til med julen? 
Å være sammen med de jeg betyr mye for meg, og se gleden i øynene på de som får en julepresang – gleden er å gi ikke å få! 

3. Ekte eller plastikk juletre? 
Jeg har aldri hatt ekte juletre, så for min del er det plastikk som gjelder! Det gikk jeg selv til innkjøp av i år når jeg skulle kjøpe mitt egen juletre sammen med kjæresten. Jeg syns det egentlig er like greit, selvom lukten av et ekte juletre er en god lukt som minner om mye julen. 

4. Favoritt julesang? 
Desidert favorittsang (siden i fjor) er selvfølgelig Under treet med Morgan Sulele! Den gikk på repeat hele fjorårets, og det gjør den i år også. 

5. Hvilke lukter minner deg om julen? 
Klementiner er den beste lukten som minner meg om jul og pepperkaker! Samtidig så minner pinnekjøtt lukten meg på at det er jul når du kjenner lukten i hele huset gjerne flere søndager i desember, og på selve julekvelden. Jeg virker elsker lukten av pinnekjøtt og jeg gleder meg som et lite barn hver gang. 

6. Hva ønsker du deg til jul? 
Den er vanskelig … jeg føler jeg har så mye, at jeg egentlig ikke trenger noe (spesielt til meg selv), så jeg velger heller å ønske meg praktiske ting som utstyr til kjøkken, interiør til hus og hjem, gavekort til forskjellige butikker, osv. 

7. Har du begynt å kjøpe julegaver / er du ferdig? 
Jeg mangler 2 julegaver, som jeg skal få fikset på mandag – og da gjenstår det bare å levere ut julegavene til alle som skal få julegave med oss i år.

8. Favoritt julefilm? 
Tre Nøtter til Askepott, den må jeg få med meg hver eneste juleaften ettersom det er en tradisjon for meg å kunne sitte hjemme i sofaen med julestrømpe og se både Tre Nøtter til Askepott og Reisen til Julestjernen. Dessverre må jeg endre litt på den tradisjonen i år, men da får jeg ta det igjen til neste år, er ikke være med det. 

9. Favoritt julegodteri? 
Det må være sjokoladen fra Lindor ‘ Lindt. Den selges i Norge, bare ved juletider samtidig som jeg er veldig glad i smågodt i julen. 

10. Kjøpe eller lage julekaker? 
Jeg kjøper aldri julekaker / julemenn på butikken! Så her går jeg får ekte vare og baker julekaker selv, og ved hjelp fra både mamma og svigermor. 

11. Favoritt julekaker? 
Brune pinner er en stor favoritt hos meg – ettersom mamma alltid lager dette til meg (på bestilling). 

12. Beste juleminne? 
Den var vanskelig, og det er for at jeg har så mange juleminner – så jeg klarer virkelig ramse opp et eneste favoritt juleminne! Men jeg kan si at det å feire jul sammen med både min familie og kjærestens familie er den beste julen for meg. 

13. Fargede julelys eller hvite? 
Jeg har vokst opp med både fargede og hvite juletrelys på juletre, så hjemme hos meg og kjæresten kjører vi begge deler i år, ettersom vi skal lage vår egen tradisjon sammen, og for meg er det viktig med fargede julelys – og slik jeg har forstått det har de i aldri brukt det hjemme hos dem, så da er det kanskje ikke så rart at det fort var et spørsmål rundt tema julelys når vi skulle gå til innkjøp av det. 

14. Ser du på noen julekalender på TV? 
I år ser jeg ikke på julekalender på TV! Jeg ser på Julekalender på DVD, ettersom de har sluttet å sende de gamle gode julekalendere som: Jul i Blåfjell, Jul på Månetoppen, Amalies Jul og Jul i Skomakergata. Jeg ser selvfølgelig på The Julekalender ettersom den er den eneste julekalenderen som jeg egentlig kan se på TV i år. 

15. Hva spiser du på julaften? 
Jeg spiser pinnekjøtt, svineribbe, julepølse (medisterpølse), rabbestappe og  mår fra brudevoll.  

 

HVA ER DET DERE GLEDERE DERE MEST TIL NÅ I JULEN? 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *