MITT 2016 – DEL II

Categories JUL 2016

JULI
Denne måneden startet med lite oppdatering på bloggen fra min side, og det resulterte at jeg ikke brukte speilrefleksen den første delen av måneden. Vi gikk rett og slett å bare trippet på å skulle få ta over vår første leilighet i midten av Juli. Jeg og kjæresten 1 års dagen vår sammen med overtakelse av nøkkelen til leiligheten. Vi handlet inn det viktigste av hvitevarer som vi trengte, og fikk tak i det meste selv med leveringsfrist etter at vi kom hjem fra sommerferie med foreldrene mine. Vi nøt noen late dager med bassengkanten på ferieparadiset i Tyrkia, og jeg fikk vise kjæresten hvor vi brukte å være på ferie.

  

AUGUST
Vi startet denne måneden med å ta en roadtrip til Rosenes by, Molde – hvor det er flere år siden (tror jeg var 15 år). Vi fikk sett oss litt rundt, før vi reiste tilbake til Ålesund for litt shopping av nødvendige husholdningsartikler som både vaskepulver, vaskemiddel og oppvasktabletter på RUSTA! Allerede 3 august fikk vi leveranse på tørketrommel og vaskemaskin, og både foreldrene mine og svigerfar kom for å hjelpe til med installasjon av denne. Jeg var også ganske sporty denne måneden, og ble ofte med Karianne på tur rundt i nabolaget. Dagen etterpå var vi på fisketur i Austefjorden sammen med svigerforeldrene mine, og selv uten fiskelykke. Vi laget også vårt første hjemmelagde måltid, ettersom vi tidligere hadde vært både på middag hos mine foreldre og svigerforeldrene. Vi hadde også besøk av vennepar av kjæresten denne måneden, og det var koselig – der av igjen at jeg gleder meg til en repeat. Vi arrangerte også familieselskap i slutten av måneden for svigermor etter som hun fylte år denne måneden, og det ble en overraskelsesfest  for henne. Dagen etterpå hadde vi innflytningsfest i leiligheten der vi inviterte nær familie og nære venner. 

SEPTEMBER
Dette ble en rolig start på denne måneden også, der jeg tok meg flere dager med bloggfri. Der jeg startet midten av måneden med en tur til Kalsethola sammen med Karianne. I slutten av måneden startet kjæresten på arbeid igjen og jeg ble mye hjemme alene på dagtid, og som den morgenfuglen jeg er, klarte jeg ikke gå å legge meg igjen selvom kjæresten dro ut av døren allerede kl. 07.00. Vi inviterte også både foreldrene mine og svigerforeldrene over på kveldsmat siste dagen denne måneden. 

  

OKTOBER 
Denne måneden er min favoritt måned, og kanskje ikke bare fordi jeg har bursdag? Jeg elsker bursdager og spesielt min egen, ettersom det er en dag som handler om bare meg og hva jeg ønsker å bruke akkurat denne dagen til. I år valgte jeg og samle hele gjengen på bursdagsfeiring hjemme i leiligheten vår, og jeg tenker at vi skal prøve å ha det til en tradisjon og invitere hjem på familieselskaper. Søsteren min hadde bursdag i slutten av oktober, og fekk servert den beste gaven en jente kan ønske seg, og det var nemlig en flyreise til Dublin. 

  

NOVEMBER
Jeg startet denne måneden med å fortelle om hvilke planer jeg hadde for denne måneden, og jeg fant ut at strikking var ganske gøy samtidig som jeg såg flere sesonger med The Vampire Daries! Jeg laget også Video: Apartment Tour, og vi feiret med en romantisk kveld at vi hadde vært forlovet i 1 år, og vi avsluttet november måned med juleverksted sammen med alle de fine niesene og nevøene våre som blir en staslig tradisjon fremover, ettersom også de voksne hadde det like gøy som barna. 

  

DESEMBER
Jeg startet denne måneden med å prøve å gjennomføre en julekalender, som ikke gikk som forventet. Det var lite påmeldte – og jeg må si at jeg ikke tror det blir flere julekalendere på bloggen videre. Jeg skrev om mine juletradisjoner og at jeg føyet til kjærestens juletradisjoner på bloggen. Jeg skrev også om mine 9 julefilm favoritter, og om turen vår til Dublin sammen med lillesøster der vi opplevde mye på den korte perioden vi befant oss der. Dette året feiret jeg jul for første gang borte fra barndomshjemmet og feiringen var hjemme hos svigers på julaften. Nyttårsfeiring ble hjemme hos mine foreldre der vi var en gjeng på totalt 7 stk. En fin kveld for å avslutte 2016, og en fin måte å starte året 2017. 

  

HVORDAN HAR ÅRET DERES VÆRT? 

 

1 kommentar

1 thought on “MITT 2016 – DEL II

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *