HVERDAGSMÅL : NOVEMBER

Categories HVERDAG

Vi er allerede kommet til november, og jeg har allerede planlagt det jeg ønsker å oppnå denne måneden. Jeg syns det er greit med noen enkle mål hver måned, og dette gjør hverdagen enklere. Jeg elsker å planlegge dagene mine, og ønsker å ha kontroll over rutinene mine! Jeg har lettere fokus, og det er enklere å gjennomføre målene. Jeg har oppdaget at det lønner seg å lage små enkle mål for måneden, for da klarer jeg faktisk å ha nok motivasjon til å gjennomføre dem. Så har dere lyst å høre målene mine?

 
 

Jobb, denne måneden som var jobbet jeg mye – og det kommer forhåpentligvis november også til å bestå av. Det å tjene penger ikke noe problem, men så kommer vi det som heter sparing, er ikke det verre? Jeg har bestemt meg for at jeg ikke skal handle noe til meg selv denne måneden, i håp om at det vil hjelpe til at jeg får spart litt extra denne måneden. Jeg holder på å spare til noe stort, så hver måned fremover medfører til at jeg er et steg nærmere målet. 

Matlaging, jeg ønsker å prøve meg på nye oppskrifter denne måneden, og disse oppskriftene ønsker jeg å dele med dere! Dere husker kanskje fra i fjor høst at både jeg og kjæresten laget mat sammen! Akkurat dette skal vi prøve å få gjennomført denne høsten også, noe som jeg gleder meg – mer kvalitetstid med kjæresten. Dette tipset er spesielt genialt når man er skikkelig matlei og ønsker å prøve noe nytt! Jeg merker selv at når en har en hektisk hverdag, så er det alltid lett å gå til de vante og enkle middagene, men jeg ønsker å variere å gjøre det mer spennende. Jeg har faktisk egentlig ikke vært interessert i matlaging, før i fjor høst når jeg og kjæresten skulle prøve å lage mat sammen + jeg ble skikkelig inspirert av Marthe Borge sine matoppskrifter som hun delte på bloggen. 

Høstgarderoben, i løpet av denne måneden må sommerklær byttes ut med vinterklær, og innenfor dette må jeg også rydde og vaske klesskapet vårt.  Kanskje også kvitte meg med et eller flere plagg jeg ikke bruker lengre? Jeg er derimot litt heldig, at jeg ikke ønsker å kaste eller sende dem, så jeg henger dem heller i skapet hjemme hos mamma (oppbevaringsplass). Plaggene jeg ikke trenger havner hjemme hos mamma i klesskapet mitt, hjemme på pikerommet! 

Julegaveshopping, det er på tide å starte så smått på innkjøp til julegaver og eller iallefall starte å planlegge julegavene som kanskje kan være aktuelle for min kjære familie og venner. Det er selvfølgelig noe jeg har startet på med de siste årene, spesielt når jeg var student – da var det alltid greit å være ferdig med julegavene i god tid ettersom jeg alltid hadde eksamen i slutten av Desember. 

 

Kjøpe årets første julebrus, november har meldt sin ankomst – og da ligger også årets første julebrus fra Hansa like rundt hjørnet i butikkene. Den aller første julebrusen er spesiell for meg! Jeg gleder meg allerede som et lite barn til å kunne få smake den, og selvfølgelig så er det kanskje litt tidlig for flere at den kommer allerede i oktober. 

Oppdatere instagramkontoen, det burde jeg bli flinkere til. Jeg glemmer den til tider helt bort, og har nå vel ikke oppdatert daglig siden jeg var på ferie sammen med familien min. Det må jo være skikkelig kjedelig for de som følger meg på instagram, at jeg ikke oppdater den så mye lengre? 

Tilbringe tid sammen med familien, er veldig viktig for meg! Selvom jeg har flyttet ut av barndomshjemmet, betyr det ikke at jeg skal slutte å komme på besøk hjemme hos mine egne foreldre. Turer til svigerforeldrene mine blir det også inni mellom, og det er like kjekt som å besøke min egne. Familie er det jeg verdsetter høyest og er det som betyr mye for meg. 

Har dere noen hverdagsmål for denne nye måneden? 
Jeg inspirert av det dere deler med meg! 

1 kommentar

1 thought on “HVERDAGSMÅL : NOVEMBER

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *