BUCKET LIST FOR SEPTEMBER

Categories HVERDAG

Nå har vi inntatt sofaen hjemme hos foreldrene mine, og gjør oss klar til nok en filmkveld denne torsdagen! Jeg tenkte jeg skulle stikke innom å dele måndens mål for September, før jeg legger fra meg macbooken for kvelden. Denne måneden tenkte jeg å sette meg noen enkle mål, og disse tenkte jeg at jeg skal klare å gjennomføre før måneden er over. Kanskje jeg skulle hatt et slikt innlegg fast i begynnelsen av hver måned? Jeg liker hvertfall og skrive sider opp og sider ned med flere lister hvor hver måned, selv handlelisten for uken er like gøy å skrive hver eneste søndag. Her har dere noen av mine mål for denne måneden: 

  •  Holde godterispisingen til helgen, og heller ha sunn snacks i hus om hverdagen. 
     
  • Holde leiligheten ryddig hele tiden, en vet aldri når svigermor kommer på besøk 😉
     
  • Sette av en hel dag i uken til planlegging av ukens blogginnlegg. September måned er den måneden hvor jeg skal bli flinkere til å blogge og oppdatere bloggen opptil flere ganger i uken, istedenfor et innlegg her og et innlegg der. 
     
  • Spise fisk minst 1 gang i uken. -Og oftere lage meg litt ordentlige middager.
     

  
 

  • Ha minst èn romantisk kveld i uka. Med romantisk kveld mener jeg middag sammen, en hyggelig filmkveld, et kinobesøk eller en kveldstur noe som både jeg og min kjære mestrer på høgt nivå. Vi elsker å bare være sammen med hverandre, og det å kunne ligge i den “berømte” sofakroken sammen med min kjære, er bare helt fantastisk. Jeg nyter hvert sekund av tiden sammen med min kjære. 
     
  • Spare penger … jeg har et mål om å spare penger, som kan brukes til det mest nødvendige som innebærer : Huslån, billån, BSU, matvarer og regninger som er viktig å få betalt : mobilregning, strømregning og internett-fiber. 
     
  • Se filmen “Bridget Jones Baby” på kino. Dette er en film som både jeg og min kjære har hatt lyst til å se helt siden vi forsto at den skulle komme på kino nær oss. Det blir en spennende film og det beste med hele filmen er stor popcorn og brus. 
     

 
 

  • Opprettholde den gode kommunikasjonen med dere! Dere har blitt så flinke til å legge igjen tilbakemeldinger på blogginnleggene som jeg har skrevet den siste tiden, og det varmer det lille hjerte mitt. 
     
  • Feire bursdager! Det er flere i familien min som har bursdag denne måneden, og den aller viktigste personen i livet mitt fyller år i slutten av denne måneden, og det er selvfølgelig mamma! Hun fortjener det beste denne dagen, og vi skal tilbringe dagen sammen med mamma. Farmor har også bursdag denne måneden, og dagen hennes feires med et besøk. 
     

🍂 HAR DERE NOEN MÅL FOR SEPTEMBER? 🍁

9 kommentarer

9 thoughts on “BUCKET LIST FOR SEPTEMBER

  1. Ser ut til at du har misforstått kva ei “bucket list” er, det er ei lang liste med ting ein vil gjere før ein døyr. Til dømes reise til Australia, sykle Birken, hoppe i fallskjerm osv., ting som er litt store og såpass usannsynlige at det ikkje er kvardagslege gjeremål. Det du skriv om er månadens mål for september, og ikkje ei bucket list som du skriv i overskrifta. Vil også tipse deg om å generelt sjå litt meir på setningsoppbygging og formulering, der har du mykje å gå på for å få godt komponerte blogginnlegg! Lykke til vidare!

  2. Synnøve: Takk for kritikken du skriver på innlegget. Om jeg ønsker å kalle målene mine for september for bucket list eller mål for september, er helt opp til meg, mener nå jeg! Når du kritiserer setningsoppbyggingen og formuleringen min, så syns jeg det er noe du kunne holdt for deg selv, for du kjenner ikke personen bak bloggen når du kommenterer dette innlegget. Enten så har en noe fint å si, eller så sier man helst ingenting.

  3. Sorry for at eg prøvde meg på litt konstruktiv kritikk. Må ikkje ta det negativt at nokon prøvar å hjelpe deg. Så lenge du har ein offentleg blogg så må du nok av og til forvente å få kommentarar som ikkje er rosenraude. Har lest mange av innlegga dine, og ville berre hjelpe deg i positiv retning utan å seie for mykje negativt.
    Her er forresten definisjonen på bucket list;
    http://www.urbandictionary.com/define.php?term=bucket%20list
    Så måten du brukte ordet på er nok feil, at du brukar det på ein annan måte er sjølvsagt opp til deg, men tenkte berre å informere deg at du brukte det feil, og då har du valget om å fortsette å bruke det feil, eller å ha lært noko nytt og endre bruksmåten.

  4. Synnøve: Takker fremdeles for den konstruktive kritikken, og beklager dersom jeg var litt irritert i min kommentar tilbake til deg. Selvfølgelig vet jeg at jeg er en offentlig blogg og burde være vant med dette, men jeg skal ta til meg det du sier, og heller endre på enkelte neste gang jeg skriver ulike innlegg, så takk for hjelpen 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *