KYLLING MED MANGO

Categories OPPSKRIFTER

Hei dere! I gårkveld laget jeg og kjæresten enda en spennende oppskrift! Vi liker både kylling og frukt, så hvorfor ikke slå de to ingrediensene sammen? Jeg fant en oppskrift på matprat.no og tenkte at den skulle vi prøve ut, og når kjæresten kom hjem så var det på butikken for innkjøp av de ulike ingrediensene til oppskriften. Vi fikk tommel opp fra svigerforeldrene mine, og oppskriften skal prøves hjemme med mamma og pappa, også! 

– Kylling og frukt passer godt sammen, spesielt på varme sommerdager – 

SLIK FORBEREDER DERE OPPSKRIFTEN: 

  1. Pensler kyllingen med sursøt saus, og krydre med salt og pepper! Jeg hadde stekte kyllingen i stekeovnen, på 200 grader i ca. 20 minutter! Smaken ble også mer saftig.
     
  2. Kutt opp de ulike ingrediensene til salaten: mango, melon, jordbær og tilsett isbergsalat tilslutt før du blander hele salaten før den er klar til servering. Du kan også ha melon yoghurten i salaten, men jeg valgte å ha den på siden av, slik at vi skulle få et alternativ. Yoghurten bør helst være kaldt før servering.
     
  3. Kok ris til (dersom det er ønskelig) til retten, og det er noe som vi gjorde – det var et godt og sunt lite måltid! Pynt med mynte og lime før servering.

Ingredienser til oppskriften: Mango, jordbær, isbergsalat, melon, mynte, lime, 4 pk kyllingfilet, melonyoghurt og sursøt saus! 


– KLAR FOR SERVERING – 

HVA SYNS DERE OM DENNE OPPSKRIFTEN? 

5 kommentarer

5 thoughts on “KYLLING MED MANGO

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *