LAKS MED LIME

Categories OPPSKRIFTER

Hei mine kjære venner! Denne gangen kombinerte jeg laks og lime! Dette er rett og slett et kjempegodt og sunt middagsalternativ med mye god smak. Jeg valgte å ha krydder istedenfor kokos og gresk yoghurt, siden jeg selv er ganske kresen på mat, så er det noe som kan være sette siste hånd på verket og det gir en enda bedre og saftig smak på middagen! Det var så saftig og godt! 

Hvordan skal du lage denne oppskriften? Først varmer du opp stekeovnen til 200 grader, og du tilsetter olivenolje før du så krydrer laksen med ønsket mengd av fiskekrydder, å danderer lime båter som du har kuttet opp i sammen med laksen i ildfast form. Jeg lot laksen steke i ca 10 til 12 minutter. Koste ris ved siden av og siden vi laget middag for 2 personer, var det nok med en pose ris på deling. Kutt nederst del av asparges, og skrell av skallet nederst på aspargesen og la den koke i lettsaltet vann i 3 min. 

Ingredienser til denne oppskriften: 300 g laksefilet, 1 pk fiskekrydder, 2 lime, 8 stk asparges, jasminris og bearnaisesaus. 

ER DETTE NOE DERE KUNNE TENKE DERE Å PRØVE? 
 

7 kommentarer

7 thoughts on “LAKS MED LIME

  1. Det så ufattelig godt ut! Elsker spise laks, satt sist å tenkte jeg bare måtte ha lime. Nå skal jeg handle inn imorgen altså 😀 Nomnom. OG asparges, omg noe av det beste jeg vet av jo!
    Flott blogginnlegg!

  2. Silje Romundset Karlsvik: Det smakte kjempe godt, og det er forresten første gang jeg selv har laget akkurat dette! Matprat.no er en veldig fin mulighet for meg å prøve ut noe nytt. He He!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *