LAKS OG KYLLING SPYD

Categories OPPSKRIFTER

God onsdagskveld, dere! Jeg og kjæresten slo hodene våre sammen og laget denne utrolig utsøkte og nydelige retten til mat for noen kvelder tilbake. Jeg valgte å kjøpe inn både laks og kylling, for å kombinere laks og kylling i spyd, sammen med ris, grønnsaker og saus med paprika og hvitløk. Høres ikke dette godt ut? Kjæresten er den personen jeg liker å lage mat sammen med, for vi er et utrolig godt team. Maten falt i smak hos familien til kjæresten, så jeg gleder meg til å teste det ut på min. 

  1. Kutt opp de grønnsakene du ønsker å bruke til retten. I denne oppskriften brukte jeg 1 stk. brokkoli, 1 boks bambusskudd og 1 gulerot. 
  2. Kutt kylling og laksebiter i passlige biter, slik du kan ha dem på spyd. 
  3. Kryddre laks med kryddermiksen for all type fisk, og brukte kikkoman som marinade for kylling.
  4. Sett på ris til ønsket antall personer som du lager mat til (vi laget til 5 personer) 
  5. Lag gjerne en god saus til – vi brukte kyllingsaus med paprika og hvitløk 
  6. Fisken og kyllingen skal ut av stekeovnen (de har stått i ovnen på 230 grader i ca. 12 minutter)
  7. MATEN ER SERVERT

   
 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “LAKS OG KYLLING SPYD

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *