DEN FØRSTE GANGEN

Categories HVERDAG

Min første tur til utlandet uten foreldrene mine var nok jeg gikk i 7 klasse på Kvalsvik Friskole, og klassen skulle til Shetland sammen med lærere og enkelte foreldre. Jeg syns selvfølgelig det var en spennende opplevelse, men det å reise uten mamma eller pappa var det værste av alt og det toppet virkelig kaken når de som styrte med klasseturen sa at vi ikke fikk ha med mobiltelefon, og for meg var det aller værste som kunne skje. Heldigvis passet en venninne av mamma på meg på turen, så det gikk BRAAA! ♥

Min første ferieflørt var når jeg var ca. 5-6 år mener jeg på. Hele familien var på ferie på Hunderfossen Camping og rett ved teltet vi hadde var det en gutt og faren hans som sto å fisket i elva, og jeg ble så betatt av denne gutten og kunne sitte på en stein å se på at de fisket i flere timer. Så jeg var mildt sagt ganske betatt av den gutten som jeg ikke ville spør om navn på, var for flau! 

Mitt første møte med alkohol var når jeg var på bursdagen min når jeg fylte 21 år. Jeg hadde aldri vært interessert ved å teste å prøve ut alkohol, men ettersom jeg og min daværende bestevenninne ville at vi skulle ut kvelden før jeg fylte 21 år, og vi skulle kose oss ble det noen cider på meg den kvelden. Jeg har vel egentlig ikke drukket cider siden den gangen, var det var ikke så godt.

 

Mitt første møte med sminke var når jeg gikk i 5 klasse, for det var en kveld det var mye snø og det var utrolig godt akevær sammen med flere andre i nabolaget. Det jeg husker mest med den hendelsen var at jeg fikk være sammen med de “populære” på barneskolen den kvelden, og de var hjemme hos meg og fikk lov til å sminke meg og vi dro ut på aketur, såg selvfølgelig helt forferdelig ut når jeg kom hjem etter at vi hadde vært på aketur i fult snøvær. Jeg begynte ikke med det selv før i 9-10 klassen.

Min første jobb og jeg var 10-11 år gammel. Jobben fikk jeg bare på en betingelse og det var vis en voksen var med meg når jeg skulle utføre denne jobben. Det var selvfølgelig avisbud for NordPost. Husket mamma alltid kjørte meg rundt til hver poststativ slik jeg fikk lagt reklamene i postkassene til de rundt i bygda, noe som jeg holdt på med rundt i over 1-2 år om jeg ikke husker feil. 

Mitt første kjæledyr som jeg husker er den ene katten vi hadde, for vi har hatt en før den jeg husker men jeg var så liten at jeg ikke husker annet enn at den var sjalu på meg som spedbarn. Den katten jeg huske mest er Pusi, og det er for at jeg og den katten har hatt en veldig turbulent forhold, for det første så var jeg klorebrettet til kassen det første leveåret, mens de siste årene etter det var vi bestevenner, og det var virkelig en tung dag den dagen vi måtte avlive henne pga blodpropp i beina. Savner henne!

♥ VIL DERE HA FLERE SLIKE ?

 

1 kommentar

1 thought on “DEN FØRSTE GANGEN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *