MINE JULETRADISJONER

Categories JUL

♥ Tre nøtter for askepott : Det er den filmen som de alltid sender på julaften, og er kommentert av en å samme mann gjennom hele filmen. Denne filmen må jeg se hvert eneste år, og det er utrolig viktig for meg å få den siste biten med julestemning før feiring av selveste julekvelden med familien. 

♥ Pynting av juletre : Det er noe vi har gjort sammen siden jeg var liten. Vi startet alltid med å pynte det 23 desember, men etter som årene har gått så har det blitt mer en tradisjon og pynte det nærmere 24. desember når alle er hjemme. Så det har av og til havnet på både 21 – 23 Desember.

♥ Adventskalender : Siden jeg var liten har mamma alltid laget julekalender med små overrasker for alle 24 dagene i Desember. Jeg, søsteren og broren min har alltid hatt vær vår julekalender som den første tiden hang på kjøkkenet, men ettersom vi har blitt eldre har det blitt en tradisjon og la den ligge ved siden av sengen. slik at vi kan åpne den når vi kommer ned i stuen neste morgen. Jeg har blant annet videreført denne tradisjon, og har dette året kjøpt inn adventskalender til kjæresten min ♥

♥ Familien : Det er noe av det viktigste i julen. Det å være sammen med de jeg er glad i er det som er det beste, det er også tiden for å besøke familiemedlemmer du ikke har sett på en god stund. Det er tiden for å ta vare på hverandre og nyte tiden sammen. 

  

♥ Grevinnen og Hovmesteren : Må jeg alltid se på lille julaften på kvelden så sender NRK kvelden før kvelden og det må jeg se før jeg legger meg på lillejulaften. Dette er en tradisjon å se på sammen med familien. 

♥ Besøke graven til farfar : Det er noe vi har gjort helt siden han gikk bort, og vi har gjort dette sammen med farmor. Vi har med en julekrans og en julelykt.

♥ Julegaveshopping : Det er noe jeg tidligere var startet sent med, men etter at jeg ble student på Høgskolen – så har jeg merket at det å starte tidlig med julegaveshopping eller planlegging av gaver fra nære og kjære, har vært veldig lurt. Så Oktober – Desember går til julegaveshopping her i huset.

♥ Baking av julekaker : Når jeg var mindre så disket alltid mamma opp med flere forskjellige kakesorter, etter ønsker vi hadde og hva vi spiste ved julen. Smultringer og kakemenn var alltid et must. I år blir det litt annerledes på kaker tenker smultringer, lussekatter, sjokoladekjeks og kakemenn. 

  

♥ HAR DERE NOEN JULETRADISJONER SOM DERE VIL DELE MED MEG ♥ ?

2 kommentarer

2 thoughts on “MINE JULETRADISJONER

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *