MITT 2015 : DEL 2

Categories HVERDAG

JULI – AUGUST

Denne måneden startet i Ålesund med forskjellige servicer og reparasjoner av min kjære bil, hvor både nye bremser og bremseklosser måtte byttes. Jeg var også på kino-date med Karianne og Marte i Ørsta, å fikk sett Magic Mike XXL. Litt senere i måneden hadde jeg innkjøpsvideo av sommerklær som mest sannsynligvis skulle bli med til Tyrkia. Hadde også en spennende opplevelse når NRK sommerbåten kom til Ulsteinvik og jeg fikk kjenne på følelsen å bli starstruck når jeg fikk ta selfie med Atle Pettersen. Det ble vel også litt jubel for kokken i hus når storesøster skulle prøve seg på å lage middag for hele familien (noe som er veldig sjeldent). Hadde også “Whats on my iphone” video. Samtidig som at denne måneden ble snudd opp ned på følelsene og livet mitt, jeg fikk meg kjæreste ♥ og han er helt fantastisk. Før avreisen til Tyrkia så postet jeg selvfølgelig en “pakk med meg” video slik som i fjor. August startet med at jeg og Hanne postet en video med “sistertag with a twist”, mens jeg fremdeles var i Tyrkia og koste meg i sol og varme. Postet litt om mine favoritt tv-serier og spørsmålsrunder der vennene mine svarte på spm. Skolen startet også på igjen og jeg var klar til å komme i gang med et skoleår som jeg viste ville bli et hardt år med bacheloroppg.

SEPTEMBER 

Denne måneden startet med at jeg publiserte et innlegg om “hva jeg en kan gjennomføre sammen med kjæresten sin” og jeg var forelsket gjennom hele denne måneden. Jeg publiserte også målene mine for September. Hvor jeg hadde en måned som hadde flere gjøremål og oppgaver som skulle leveres inn, og det meste handlet om skolen og studiene. Jeg fikk også sponset solbriller fra sunglassesshop som jeg skrev en omtale om på bloggen. Søndag 06 September dro hele familien på kino der vi såg filmen Bølgen. Jeg hadde også eksamen i STM slutten av denne måneden, så hadde mye pensum og mye lesing foran meg. Søndag 20 September hadde vi familiemiddag sammen med både min og kjæresten sin familie på Resturant Fosnavåg Brygge som ble gjennomført ♥
I slutten av måneden hadde mamma bursdag og vi feiret henne så godt det lot seg gjøres. 

OKTOBER

Måneden startet med at jeg publiserte målene for oktober på bloggen og hvilke planer jeg hadde fremover denne måneden. Jeg feiret også bursdagen min i begynnelsen av måneden sammen med familien og kjæresten. Det var også mitt første og sikkert siste år som bursdagsbarn på skolen, og det var egentlig ikke noe store greier og være bursdag mens du var på skolen. Søsteren min laget brownies og svigermor laget gulrotkake. Lørdag 11 Oktober var det oktoberfest på brygga, og både jeg å kjæresten kledde oss ut i fine kostymer – jeg var der selvfølgelig i jobb sammenheng mens kjæresten min var der sammen med broren min på festligheter. I midten av oktober hadde vi studentseminar der vi skulle presentere hvor langt vi hadde kommet med BA-oppgaven, og jeg som har angst for å presentere foran folk måtte stå foran ca. 50 personer – det har vært både den ekleste og låkeste dagen i mitt liv. Søndag 18 Oktober dro gjengen på bowling i Ulsteinvik og hadde det utrolig gøy sammen. Jeg begynte også i slutten av måneden og bli fasinert av Marthe Borge sine oppskrifter på bloggen og begynte med litt matlaging selv sammen med kjæresten. 

 

NOVEMBER

I begynnelsen av denne måneden var jeg og kjæresten i Loen på Hotel Aleksandra, og vi hadde det utrolig koselig – selv for bare en natt. Jeg hadde også startet i praksis i barnehage, og det å ha frihelg sammen med kjæresten i praksisperioden var gull verdt ♥ 13 November er en dag jeg aldri kommer til å glemme selv om det var siste dag i praksis var det også en helt spesiell dag for meg og kjæresten. Når jeg kom hjem så gikk kjæresten ned på kne ute i hagen og spurte om jeg ville gifte meg med han og han fikk selvfølgelig et JA ♥ Jeg og kjæresten laget også Laks med Tagliatelle med inspirert fra Marthe Borge sin blogg. Jeg feiret også bestevenninnen min i Ålesund sin bursdag med å dedikere et innlegg her på bloggen til henne. En av de siste dagene i November ble det å lage pepperkakehus sammen med kjæresten og søsteren min. 

DESEMBER 

Jeg blogget om første desember og at vi hadde endelig fått litt snø som var et av mine ønsker til første desember, selv om jeg gjerne kunne tenke meg å ha snø på selveste lille julaften og julaften, ikke minst. Jeg og kjæresten postet julebilder av oss som vi skulle bruke til årets julekort til familie og venner. Jeg publiserte også “my bucket list” som ble inspirert av Marthe Borges blogg, og jeg skrev også om mine juletradisjoner her på bloggen. Det var også dessverre lite blogging og bloggen ble nedprioritert, men den 21 Desember kl. 10:00 leverte, 2.stk glade jenter sine bacheloroppgaver til studentsørvis på Høgskolen i Volda, å kunne endelig ta juleferie med god samvittighet. 23 Desember kom søskenbarnet mitt på besøk, og skulle feire jul sammen med oss i tillegg til at kjæresten min skulle være der sammen med oss. Jeg fikk også alle sammen til å stille opp i samme pysjamas på selveste julemorgen og deretter ble det familiebilde senere på kvelden med hele gjengen. Julefeiringen sammen på julaften sammen med familien var fantastisk. Nyttårsfeiringen var like mye suksess som julefeiringen – denne gangen feiret jeg borte fra min egen familie og sammen med svigerfamilien, rart men det var selvfølgelig gøy sammen med svigers. 

HVORDAN HAR DITT 2015 VÆRT? 

2 kommentarer

2 thoughts on “MITT 2015 : DEL 2

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *