TERIYAKIWOK MED BIFF

Categories OPPSKRIFTER

Tidligere i dag fant jeg enkelt oppskrift på teriyakiwok med biffstrimler på bloggen til martheborge som vi bare måtte teste ut til lunsj tidligere denne lørdagen. Oppskriftene til marthe har begynt å inspirere meg til å stå på kjøkkene selv å lage litt små retter. Så denne oppskriften var helt perfekt enten det er for 2,4 eller 6 personer. Dette er definitivt en wok som vi skal prøve mer av.

Både jeg å kjæresten laget maten sammen å det er selvfølgelig noe en kan gjøre sammen om en vil tilbringe lkvaltitetstid sammen med den du er glad i ♥ og det er ikke så lenge siden jeg skrev et innlegg på bloggen i september som dere finner her og under matlaging så kunne ikke kjæresten dy seg med å komme med enda et av sine gullkorn eller vitser men det var i sammenheng med dette : 

Meg : Kan du ta ei panne og fylle den med vann?
Han : Ja, skal berre ta den her …  (når jeg snur meg å ser han står med hode under springen)
Meg : Hahahah! Herregud da! 
Han : Du sa ej skulle ta ei panne og fylle den med vann. Du aldri ka slags panne! 

Produkter vi brukte til woken er eggnudler , minimais, bambusskudd, brokkoli, paprika , teriyakisaus og biffstrimler.  

Slik gjennomførte vi ved tilberedning av woken : 

  1. Kuttet alle grønnsakene i små biter (brokkoli og paprika)
  2. Stekte biffstrimler på svak varme med olje (de som ikke liker olje – kan bruke steke smør)
  3. Satt på en panne med vann som skulle brukes til eggnudlene (om dere ikke liker eggnudler, bruk nudler fra Mr.Lee)
  4. Puttet de ferdige kuttet grønnsakene oppi stekepannen og lot det små steke i 2-3 minutter. 
  5. Puttet bambusskudd og minimais oppi stekepannen å lot det små steke 2-3 minutter. 
  6. Når eggnudlene var ferdig oppkokt, hadde vi det over i stekepannen og lot det små streke i 2-3 minutter 
  7. Tilsatt teriyakisausen på slutten.

♥ HÅPER DET SMAKER! VI SKRIVES OM IKKE LENGE! SNAKKES ♥

1 kommentar

1 thought on “TERIYAKIWOK MED BIFF

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *