MY GOALS FOR 2016

Categories HVERDAG

GODT NYTTÅR KJÆRE LESERE! 

Enda et nytt år er her, og da må jeg alltid ha et obligatorisk innlegg med mine nyttårsforsetter her på bloggen. Jeg liker godt å se tilbake på flere av innleggene mine som jeg skrev tidligere om jeg har klart å holde på mine nyttårsforsett. Det å sette meg punkter for hele året, er noe som kan føre til at jeg ikke klarer å fullføre målene jeg setter meg for et helt år – så jeg skal sette meg små mål som jeg skal fullføre hver eneste måned. Nyttårsforsett som å starte å trene, bli flinkere til å lage mat har jeg prøvd meg på før og jeg har gjerne gitt opp etter 2-3 måneder eller så går det alt for raskt i glemmeboken, og det blir ikke gjennomført. 

Det siste halvåret har hodet mitt vært alle andre steder enn hvor det egentlig skulle ha vært. Jeg har hatt eksamen og bachelor oppgave om hverandre. Og har ikke hatt muligheten til å gjøre nøyaktig det jeg har hatt lyst til å gjøre sammen med de jeg er glad og de har heller fått ufrivillig lov til oppleve ei frustrert jente som ikke får det til som hun vil, og jeg kan dessverre ikke legge skylden over på det som heter Bacheloroppgave selv om jeg kan være ærlig med dere og meg selv at det har virkelig tatt på spesielt når det gjelder bloggingen det siste halvåret. Bloggen har vært nedprioritert selv om jeg har brukt flere timer med macen.


  1. Jeg ønsker å gjøre mer med bloggen dette året, men jeg må lære meg å løsrive meg fra datamaskinen og skolearbeidet. Jeg sitter dessverre alt for mye på MacBooken, og er ekstremt dårlig til gjøre andre ting. Dette fører ofte til at jeg sier nei, jeg vil ikke og nei jeg har ikke lyst alt for ofte til de som jeg er glade i, fordi jeg alltid har ting jeg må få gjort tror jeg selv. I år er planen om å prøve å være mindre på MacBooken samtidig som jeg får gjort det jeg skal både på MacBooken og sammen med familie og venner. 
  2. Være mer sammen med familien ♥ de er noe av det viktigste for meg. Det å ha god kontakt med både min egen familie og svigerfamilien er noe av det viktigste. Jeg har gjennom det siste året fått enda bedre kontakt med familien min, og vi lærer hverandre å kjenne hele tiden. Den kjære søsteren min har uten tvil blitt min bestevenninne,noe som hun har vært de siste årene, spesielt etter at vi bodde sammen på hybel. Familien min er forresten ikke den største lengre, og alle er opptatt på hver sine kanter, så det er kjernetiden vi har er det aller beste vi kan få, og spesielt når vi kan bruke dem sammen. 
  3. Trening er et mål jeg ønsker å få til og la det bli et av mine gjøremål som blir gjennomført hver eneste uke opptil flere ganger i uken. Jeg trenger ikke sette meg et mål om at jeg skal trene, for da kommer det ikke til å skje. Jeg ønsker å få opp igjen kondisjonstrening. Jeg har et lite mål til meg selv om å gå eller løpe tre faste joggeturer enten det er ute eller inne på tredemøllen, og den er god venn – spesielt på vinterstid. 
  4. Planlegging og struktur er noe jeg har gjort de siste årene, spesielt etter at jeg startet å blogge, og det har hjulpet meg til å holde styr i både saker og ting. Siden jeg er student og jobber deltid er det viktig for meg å vite hva jeg skal gjøre til en hver tid, pluss det gjør at jeg slipper og anstrenge meg så alt for mye, slik jeg kan planlegge viktige ting i forkant og gjerne holde meg selv orientert i løpet av en uke med skole og jobb samtidig. 

Så dette er noen av mine mål for året så langt, det kommer til å dukke opp flere små mål gjennom de ulike månedene også. Har du noen mål eller nyttårsforsett for 2016? Jeg mener det viktig å ikke sette opp alt for mange mål for da skuffer en seg selv og blir ikke motiverte til å prøve å gjennomføre det en gang. Det handler om å sette seg opp de målene du vet du vil klare å gjennomføre, gi deg selv en klapp på skulderen og eller en belønning for noe du faktisk har klart å gjennomført. Målene du setter deg blir ikke gjort på en dag men noe du arbeider med gjennom helt år, og du har 365 dager å gjennomføre de målene du har satt deg i år ♥  

4 kommentarer

4 thoughts on “MY GOALS FOR 2016

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *