LIVET SOM STUDENT

Categories HVERDAG

Det nærmer seg eksamen! Desember er rett rundt hjørnet og plutselig er det mindre enn én måned igjen til eksamen. Og da er det viktig å finne lysglimtene i de lange dagene på lesesalen! En ting jeg har lært meg gjennom årene som student er at når en har fri så betyr det aldri helt fri. Selvom det ikke er forelesning , så er det alltid en oppgave som skal skrives, pensum som skal leses og læres. Bruker tiden etter skolen så det blir ofte på ettermiddagen eller på kvelden. 

Har stortsett en forelesning pr. dag og noen ganger er det gruppeaktiviteter i matematikk, samt vi har flere arbeid i basisgrupper. All undervisning på høgskolen er obligatorisk og det gjør egentlig at vi bruker alt for mye tid på skolen, og det blir til at det blir mer lesing og oppgaveskriving på ettermiddag eller på kvelden. “Fridager” som vi får servert på en tallerken er gullverdt når det kommer til lesing av pensum til eksamen, og det er bare for at jeg føler det er viktigere enn noe annet! Og som jeg alltid sier til meg selv “jeg er student fordi jeg valgte det selv – fordi jeg vil ha en utdanning som jeg kan være fornøyd og stolt over”. 

åååååh, som jeg gleder meg til 15 Desember kl. 15:00

1 kommentar

1 thought on “LIVET SOM STUDENT

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *