ALLER FØRSTE GANG …

Categories HVERDAG

En liten inpirasjon fra Marthe Borg sin blogg om førstegangsopplevelser, morsomme historier og tilbakeblikk. Ingenting er morsomere som et innlegg fylt med førstegangsopplevelser. Som sagt, blir dette et litt personlig blogginnlegg, men det er også kanskje en måte dere blir kjent med meg bak bloggen, eller hva? Håper dere vil le, smile og syns dette blogginnlegget blir gøy å lese! Kos dere ♥

Mitt første kyss 
Jeg husker svært lite av mitt første kyss, noe som kanskje er like greit? Men det var en gutt jeg hadde vært forelsket i lenge og endelig la han merke til meg på samme måte, vi var bestevenner en god stund og hang mye sammen en spesiell periode. Men det tok slutt når vi begge fikk følelser for andre, og begge fikk seg kjærester. Jeg er derimot veldig lykkelig og glad for å være sammen med han som jeg er sammen med den dag i dag.

Mitt første møte med alkohol
Det er ikke lenge siden jeg hadde mitt første møte med flaska, og det var faktisk på bursdagen min da jeg ble 21 – en venninne av meg ville vi skulle dra ut og kose oss, siden vi begge hadde frikveld fra jobb – og jeg tok det ganske rolig deretter, for jeg hadde aldri drukket alkohol, og det eneste jeg drakk var mest cola og alkoholfrie drinker. Jeg var egentlig fast bestemt på før jeg ble introdusert for alkohol at jeg aldri skulle starte å drikke, men så fikk jeg meg jobb der jeg jobber i dag, og når du helg etter helg jobber og ser alle andre har det gøy sammen med og uten alkohol, er det alltid noe en selv ønsker å teste ut. Jeg drakk vel faktisk bare 4 pære cider den kvelden, og det var egentlig nok for min del den kvelden. 

Mitt første møte med makeup
Jeg er ikke den eneste tenker jeg som har prøvd sminke i løpet av ungdomstiden? Min feil har dessverre vært hard og en lang vei å gå når det kommer til sminke. Jeg prøvde alt for mye som brunkrem, solpudder, pudder, hadde forferdelige bryn, lipgloss som sikkert ikke matchet og hadde mascara og såg ikke forskjell på klumpete og fin mascara. Jeg startet ikke med sminke før jeg var i slutten av 9’ende klasse, og innen jeg hadde startet på videregående hadde jeg fått påvist allergi for sminke, og i samme øyeblikk kom Bare Minerals frem og jeg kunne bruke sminke uten å være redd for hoven hud. 

Min flaueste dag som ungdom
Det må ha vært den dagen, hvor vi hadde åpen dag på skolen (barn og ungdom) og ingen hadde lyst å bli malt i ansiktet – jeg meldte meg frivillig og såg ut som en marihøne fra topp til tå! Det flaueste med hele denne dagen var at når jeg skulle vaske av meg malingen, så var det et hovent ansikt som kom frem fra under all malingen, og det ble en tur til legen – hvor legen også bare flirte av meg fordi jeg kom der mer eller mindre rød som en tomat og måtte få allergimedisin for utseende, han syns jeg såg total latterlig ut – men selvfølgelig når du er doktor så skal du iallefall ikke le av dem. 

Min første jobb
Min første jobb var som postbud (Nordpost AS) når jeg var rundt 10-12 år gammel, og dette holdt jeg på med i ca. 1-2 år, ved hjelp fra pappa siden jeg ikke hadde lappen. Det var grei jobb til å være min første jobb, og jeg syns det var gøy, og til å med noen av vennene mine hjalp til den gangen! Jeg kjørte rundt å ga reklame  til de som ikke hadde lappen “nei, takk til reklame”. 

Mitt første kjæledyr
Jeg husker egentlig ikke så veldig mye av mitt første kjæledyr, men vi har hatt katt (to ganger) og det første kjæledyret vårt var en svart katt med hvite ben. Verdens koseligeste katt om jeg husker rett av det jeg har blitt fortalt, men jeg bare vesle babyen selv, og problemet var desto større jeg ble desto mer sjalu ble katten. Og det som er så spesielt med den er at når jeg fikk ny bleie – ville den også ha stell så den gjorde fra seg innendørs på gulvet og istedefor å ros for dårlig oppførsel, fikk den kjeft noe som ikke gjorde det spesielt bedre på forholdet til meg og pus. Men den katten jeg husker best er pusi, og det er ikke så lenge siden hun døde, og det var vel min bestevenn på slutten, og på begynnelsen av det vennskapet mellom meg og pusi var ikke vakkert, men det hadde sine årsaker blant annet at jeg ikke kunne la den være i fred og la den bli kjent med området når den var mindre – og det måtte jeg dessverre betale for når jeg ble eldre. 

Dette innlegget er forhåndsskrevet

3 kommentarer

3 thoughts on “ALLER FØRSTE GANG …

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *