Barnehagelærer

Categories HVERDAG

Det er mange som spør meg hvorfor jeg vil bli barnehagelærer? Jeg ser et fantastisk yrke – hvor du lærer noe nytt hele tiden! Barn som smiler til meg, gir meg klemmer og kommer med herlige gullkorn hver dag. Etter en dag på jobb i barnehagen vil du sitte igjen med et stort smil. Jobben som barnehagelærer er veldig viktig! Du er der for barnet – gir omsorg og kjærlighet! ♥ Når du jobber som barnehagelærer kan du danse fra pippi langstrømpe til kaptein sabeltann! Men fremdeles sette grenser for barn. Du kan lage hoppetårn eller bygge slott sammen med barna, og være ute i naturen sammen med barna. Thats a good feeling! Når barna er i barnehagen er du en viktig del av deres barnehagehverdag, du gjør noe viktig og barna får en god start på livet! Barna bruker flere timer i uken på å være i barnehagen sammen med andre barn og du er en viktig støtte for barna ♥

Du er ikke bare en “tante” som passer på andres barn, men utdanna folk som gjør alt de kan for å gi barna en god oppvekst og følger utviklingen. Det er mye som skjer fra barnet starter i barnehagen til det er klar for skolebenken. Tenk fra at du ligger på gulvet og ikke har startet å snakke til å springe, snakke, lese og skrive i en alder av 5/6 år. Og din rolle som barnehagelærer er veldig viktig! Men spørsmålet “hvorfor jeg vil bli barnehagelærer?” er at jeg elsker å arbeide med barn og sammen med barna, at barna ser opp til meg som en “rollemodell” er spesielt! Barna betyr så utrolig mye for alle sammen og barna er vår nye fremtid ♥

Om barna gråter som snørret renner, om de blir syke, og spesielt bleieskift hver eneste dag, så er det slik et livet som utdannet barnehagelærer skal være og det er der veldig spennende! Jeg gleder meg til å bli ferdig utdannet og komme meg i arbeid, men akkurat nå nyter jeg tiden sammen med klassen, studiene og praksisen.

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Barnehagelærer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *