en students mening

Categories HVERDAG

Jeg har vært ei veldig opptatt jente i det siste. Det er også et stress å gå på høyskolen, og jeg merker at det er større utfordringer på skolen og det er en større overgang fra videregående skole, det er det ingen tvil om. Det er selvfølgelig at kravene er høye, jeg kan merke at presset er høyt på mitt kull. Men jeg/vi biter sammen tennene og kommer oss gjennom dette! Disse ukene her har jeg tre arbeidskrav som skal leveres inn i samarbeid med barnehagepraksis, og har også et arbeidskrav som skal jobbes med i grupper og eksamen står snart for tur. Jeg ønsker ikke legge skjul på at det kommer til å være vanskelig, men jeg vil også fortelle at jeg angrer ikke på at jeg startet på høgskolen, og studiet jeg går på! Et av de tre arbeidskravene ble allerede levert på fredag!

Men det kommer kanskje noe godt ut av dette for dere, mine kjære lesere? Eller kanskje bare noen nyttige tips for deg som er student. . . eller er du kanskje ei/en som snart skal begynne å studere, om ikke lenge. Dette innlegge kan også gjelde dere som går på videregående eller annen utdanning. Livet som student går i berg og dalbaner, men for det meste går det bare i oppoverbakke! En ting dere bør være obs på er at noen utdanninger er svindyre . . . mine bøker kostet meg over 12 000 kroner . . . Jeg merker at det svir fremdeles i lommeboken for å si det slik. Det er vel nå jeg merker at vi alltid har vært veldig heldige som har fått låne bøker fra ungdomskolen og videregående? Selvfølgelig måtte jeg kjøpe mine første bøker når jeg startet på videregående! Hehe. Men sånn kan det gå!

1 kommentar

1 thought on “en students mening

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *